مدیر پایگاه انتقال خون ساوه گفت: برخی صاحبان صنایع در این شهرستان با یک اقدام پسندیده برای تشویق به امر اهدای خون رایگان، در این مرکز خدماتی را پیش‌بینی کردند.
کد خبر: ۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ 11 March 2015

لاله فرخ مهر  افزود: هم‌اکنون یک واحد تولید آبمیوه در این شهرستان، با اهدای سالانه 10 هزار آب میوه جهت اهداکنندگان، یک شرکت تولید شیشه با اهدای تولیدات شیشه‌ای خود برای اهداکنندگان زن و یک شرکت تولید لوازم آشپزخانه با اهدای محصولات خود به افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، در ترویج این امر مهم مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن اندیشه پاک اهدای خون در جامعه، کار بسیار پسندیده‌ای است، اظهار کرد: دعای هر بیماری که به واسطه‌ی اهدای خون نجات یابد اجر بسیار زیادی برای زحمت‌کشان این عرصه در پی خواهد داشت.

به گفته وی، اهداکنندگان خون افراد خیری هستند که با اهدای خون خود به بیماران زندگی می‌بخشند و این اقدام خداپسندانه باید در بین خانواده‌ها نهادنیه شود.

فرخ‌مهر گفت: اهدا کنندگان خون در ساوه هم‌اکنون ماهانه به طور میانگین 750 واحد خون اهدا می‌کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم که خدمات خود را به اهداکنندگان خون بیشتر کنیم.

مدیر پایگاه انتقال خون ساوه اظهار کرد: حدود 50 درصد از اهدا‌کنندگان خون در ساوه مستمر هستند و خون این افراد به دلیل اهدای دو مرتبه یا بیشتر در طول سال، از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار است.

وی افزود: خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش‌های غربال‌گری، گروه‌بندی و به صورت خون کامل و یا فرآورده‌های خونی بر حسب نیاز بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.

پایگاه انتقال خون ساوه هم‌اکنون دارای شش تخت فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار