کد خبر: ۱۲۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 12 November 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از جمع آوری بیش از پنج میلیارد و 300 میلیون ریال زکات در این استان در سال جاری خبر داد.
ضیاء رضایی بااعلام این خبر گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی مدیریت ارشد این نهاد حمایتی، سهم فقرا و نیازمندان از زکات در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تا سال گذشته بیشترین میزان زکات پرداختی برای اجرای طرح های عمرانی در مناطقی که زکات پرداخت کرده اند هزینه که امسال بیش از 60 درصد زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا هزینه شده است.
رضایی مجموع زکات جمع آوری شده استان در سال 93 را 22 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 70 درصد از این مقدار معادل نزدیک به 16 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی از جمله ساخت مسجد در روستاهایی که زکات پرداخت کرده بودند هزینه شده و مابقی برای کمک به نیازمندان هزینه شد.
وی تاکید کرد: بر اساس سیاست جدید کمیته امداد مرکز، سهم فقرا از مجموع زکات پرداخت شده امسال به 60 درصد افزایش یافته و مابقی آن برای اجرای کارهای عمرانی در روستاها هزینه خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام یادآور شد: این نهاد از تمامی ظرفیت ها برای جمع آوری زکات استفاده کرده تا این فرهنگ بعنوان یک فریضه الهی در استان نهادینه شده گسترش یابد.
رضایی افزود: اکنون پنج روحانی در شهرستان های مهران، دهلران، ایلام، آبدانان و چرداول مستقر هستند تا کشاورزان و دامداران را با مزایای زکات آشنا و آنها را به سمت اجرای این فریضه الهی بیش از پیش تشویق کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار