کد خبر: ۱۲۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 12 November 2015
اگر صحبت از مباحث استراتژیک و امنیت ملی بود می شد به بعضی از سخنان و یادداشت های  آقای شریعتمداری اهمیت داد چراکه همه می دانند بنظر می رسد، ایشان به برخی خبرها و تحلیل های مهمی دسترسی دارند که نه تنها عامه بلکه نخبگان  سیاسی جامعه نیز بدان دسترسی ندارند. پیشگوئی ها و یا تحلیل های مهمی که از انواع وقایع سیاسی حکایت میکنند.مثلا در مورد رابطه با امریکا یا برجام ، یادداشت هایی می نویسد که قلم جادویی اش، شک عمیقی در نهاد هر خواننده ای ایجاد می کند و نوعی احساس ایمان قلبی به شریعتمداری را در ذهن انسان تثبیت می کند. اما به نظرم برخی اوقات وقایعی پیش می آید که ابعاد آن برای آن پیرزن  بی سواد اما با بصیرت روستاهای دور افتاده هوراند، کاملا مکشوف بوده و هر نوع نظر متفاوتی تنها می تواند از یک انسان بی بصیرت و یا متوهم ساطع شود.
ماجرای فیتیله یکی از این اتفاقات ساده ای است که می تواند محک مطمئنی برای اثبات صداقت، و متانت گفته های سیاسیون شود.
جناب شریعتمداری در روزنامه وزین  کیهان در یادداشتی کوتاه به موضوع فیتیله پرداخته و آن را به بوته تحلیل های کیهانی گذاشته اند.
نوشته اند
« در برنامه فیتیله فقط یک بی دقتی آن هم غیر عمدی اتفاق افتاده است و..» به نظرم همه انسان های  معمولی  و بالغ می دانند که بی دقتی به کاری غیرعمدی می گویند که در یک لحظه اتفاق بیفتد ونه اینکه ده دقیقه اجرای یک برنامه که از قبل سناریو و بازیگران آن انتخاب شده اند مشمول این تعریف شود.
2-فرموده اند«حال که صدا و سیما جبران مافات کرده است، برادران و خواهران آذری چه توقعی دارند؟ توقع ندارند که عوامل این برنامه اعدام شوند».
انصافا فروکاستن احساسات پاک این مردم انقلابی به این جملات سخیف شایسته هیچ روزنامه ایرانی نیست. توهین بد است، حتی اگر طرف ما غیر مسلمان باشد. توهین به یک اصفهانی آن قدر زشت است که به یک بلوچ و...و این نه درس دینی بلکه درس انسانیت است. چرا اصرار داریم عمل قبیح برنامه فیتیله را که خود مجریان آن بدان اعتراف نموده اند را کم اهمیت جلوه نمائیم و از طرف دیگر مردم متین و باوقار آذربایجان را به سکوت دعوت نمائیم.
سوال اساسی  ما نسل جوان مومن و معتقد به مبانی انقلاب اینهاست.
 آیا شما همه مسایل را اینگونه می فهمید؟؟؟ آیا اتفاقاتی که از آن به نفوذ تعبیر می فرمائید مبتنی بر چنین نوع از گزاره هاست. یا برجام را نیز چنین تحلیل می نمودید؟؟؟ آیا واقعا فهم شما از ماجرای فیتیله اینگونه است یا بخاطر مصالحی اینگونه سخن می رانید ؟؟ بنظر می رسد هر مصلحتی هم بوده باشد بالاتر از اینگونه سخنان است که دل هر ایرانی را بدرد می آورد. تا جائیکه یار شفیق شما، سایت جهان نیوز را هم به تعجب واداشته است.
همه آذربایجانی ها از ته دل از این واقعه ناراحت شدند و به هر نحو ممکن صدای اعتراض خود را رساندند. حال برخی نیز در این وسط سوء استفاده کردند. که توسط همین مردم فهیم محکوم شدند و توطئه آنها خنثی شد.حال  چون از جنابعالی برای اعتراض مدنی خود اجازه نگرفته اند یک جای کار می لنگد؟
جنابعالی و همفکرانتان بخاطر قطع یارانه روزنامه تان نمایشگاه را تحریم کردید که در اثر آن  دشمنان این مرز وبوم شاد شدند. اگر یک روزنامه اصلاح طلب در زمان احمدی نژاد این کار را کرده بود نشانه شناسی تان برای ردیابی ارتباط آن روزنامه با موساد گل می کرد.
 حال  بر اساس قول حسنه ی چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، بهتر است در مورد میزان انقلابیگری و ولایتمداری خود قضاوت کنید نه مردم آذری .این مردم همچنانکه به فیتیله اعتراض نمودند پس فردای همان روز به اهانت مجری گونازتی وی اعتراض کردند. این یعنی بصیرت مردم.
ناگفته پیداست همه ایرانیها از این اقدام ناراحت شده و اعتراض نمودند. این حرکت متعاقب نظرات امامان جمعه  محبوب محترم تبریز، اردبیل و ارومیه  انجام شده است. پس ایرادی بدان مترتب نیست.حال اگر نگران ارتباط صمیمی تان با  رسانه ملی هستید لازم نیست موضعی بگیرید اما  لطفا از طرف ملت شریفی که اصل انقلاب و دفاع مقدس وامدار خون شهیدانش است  ایراد فضل ننمائید که این ملت نیک و بد انقلاب را در بسیاری از مواقع بهتر از خواص دانسته و می دانند


   حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «برادرانه» نوشت: در پی پخش یکی از برنامه‌های طنز «فیتیله» از سیمای جمهوری اسلامی ایران که بخش‌هایی از آن به زبان آذری اجرا شده بود، جمعی از خواهران و برادران آذری‌زبان کشورمان در چند شهر دست به تظاهرات زده و برنامه مورد اشاره را اهانت به هموطنان آذری زبان تلقی کرده‌اند، این اجتماعات در حالی است که؛

۱- اگرچه بی‌دقتی تهیه‌کنندگان این برنامه قابل دفاع نیست و انتظار آن بود و از این پس نیز هست که در ساخت اینگونه برنامه‌های طنز، از هرگونه اهانت احتمالی هم خودداری شود ولی اکنون که این بی‌دقتی و خطا اتفاق افتاده است، چاره کار چیست؟ مسئولان صدا و سیما رسما به خاطر پخش این برنامه از خواهران و برادران آذری زبان کشورمان عذرخواهی کرده‌اند و در همان حال، ادامه برنامه «فیتیله» را به همین علت متوقف ساخته‌اند و ضمن توبیخ دست‌اندرکاران تهیه برنامه‌ یاد شده، برخی از آنان را نیز از مسئولیت برکنار کرده‌اند و اکنون این پرسش منطقی در میان است که مسئولان صدا و سیما در واکنش به ماجرای مورد اشاره باید چه اقدام دیگری انجام می‌داده‌اند که نداده‌اند؟! به یقین با شناختی که از هموطنان آذری زبان خود داریم، خواسته آنان، مثلا اعدام دست‌اندرکاران خطاکار برنامه مزبور نبوده و نیست، پس ادامه اعتراضات برای چیست؟! اگر منظور از اعتراضات یاد شده، اعلام مخالفت و اعتراض به سراسر ایران اسلامی است، که این خواسته نه فقط در سراسر کشور بلکه با سوءاستفاده دشمنان بیرونی - که به یقین مورد انزجار خواهران و برادران آذری زبانمان نیز هست- تقریبا در سراسر جهان شنیده شده است.

۲- مگر خواهران و برادران آذری زبان کشورمان هویتی جدا از ملت شریف و یکپارچه ایران اسلامی دارند که چنانچه خدای نخواسته به آنان اهانتی شده باشد، این اهانت احتمالی متوجه همه مردم ایران نباشد؟!

فقط یک نیم نگاه به ترکیب جمعیتی میهن اسلامی به وضوح حکایت از این واقعیت دارد که در پهنه ایران اسلامی، هیچ مرزی - تاکید می‌شود که هیچ مرزی- میان اقوام مختلف حاضر در پهنه ایران اسلامی وجود ندارد. عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی ایران، یعنی رهبر معظم انقلاب، آذری‌زبان هستند و بسیاری دیگر از مسئولان عالی‌رتبه نظام و دانشمندان برجسته کشورمان در گذشته و حال آذری زبان بوده و هستند... و اساسا امروزه سخن از آذری و مازنی و کرد و لر و عرب و... در عرصه ایران اسلامی و تفکیک آنان از یکدیگر نمی‌تواند معنا و مفهوم قابل توجیهی داشته باشد. و از این زاویه نیز، اگر در برنامه یاد شده اهانت و خطایی صورت پذیرفته باشد که صورت گرفته و بهتر بود در ساخت آن دقت بیشتری به کار گرفته می‌شد، این اهانت احتمالی متوجه همه ملت ایران بوده است و نه فقط هموطنان آذری زبان، بنابراین تجمع اعتراض‌آمیز برخی از خواهران و برادران آذری زبان کشورمان و یا دستکم، ادامه آن، با این توجیه که به آنان اهانت شده است، از مردم شریف و پاکباخته آن سامان که به گواهی همه شواهد تاریخی، یکی از استوانه‌های اصیل انقلاب و در همه روزهای حادثه در صحنه حاضر بوده و هستند دور از انتظار است، مخصوصا آن که در ماجرای مورد اشاره، به یقین قصد اهانتی در میان نبوده و با خطای یاد شده نیز برخورد قاطعی صورت گرفته است. بنابراین نباید با ادامه ماجرا، به دشمنان گوش خوابانده این مرز و بوم اجازه سوءاستفاده و تفرقه‌آفرینی داده شود.
منبع:کیهان
https://telegram.me/tabnakaz
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
جعفریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
جناب شریعتمداری همواره قابل احترام هستند ولی خودشان خویشان را تخریب میکنند. بهتر است بیشتر تفکر کنید و سپس قلم برانید جناب شریعتمداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
خوب آقای کیهان مذاقشون سرسری نگاری هست دیگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
تحلیل کیهان که بیشتر از این نمیشه؟ شما مشترکان دولتی و ارگانی کیهان رو حذف کنید مخاطب ندارن اینا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
وقتی قلم ها در غلاف است هر رهگذری نقاد و نویسنده میشود. شریعتمداری و تفکراتش که چقدر تفحص گونه و نخیلی هست برای همه شناخته شدست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
کاملأ موافقم. کیهانه دیگه%
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
کیهان نباید نمایشگاه رو به خاطر منافع شخصی خودش تحریم میکرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
کیهان بیشتر از این خودتو ضایع نکن پیش مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
چی بگم والله؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
یعنی چی بی دقتی ؟ این حرکت مصداق واقهعیه پرو ژه نفوذ بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
کاملا اشباه فاحش بودی و نمیشه انکار کرد.
تابناکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
خوب حالشو گرفتین با قلم نافذتون. احسنت بر تابناک آذربایجان شرقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
تابناک یعنی همین دیگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
از یک سایت محلی بعیده همچین جسارتی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
این سایت محلی نیست استانیه! خودشم تابناکه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :