مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام میزان خسارت وارد شده به مساجد و اماکن متبرکه این استان بر اثر سیل اخیر را بیش از سه میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷ 11 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام میزان خسارت وارد شده به مساجد و اماکن متبرکه این استان بر اثر سیل اخیر را بیش از سه میلیارد ریال اعلام کرد.
حجت الاسلام حسن شهیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیلاب های روزهای اخیر که در قالب حدود 300 میلی متر بارندگی روی داد افزود: براثر بروزسیل 15 مسجد و پنج امامزاده استان دچار خسارت جزیی و کلی شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه آینه کاری شبستان حرم امامزاده سید محمد عابد(ع)، لوله کشی آب حرم امامزاده سید محمد(ع)، راه دسترسی به امامزادگان فلک الدین(ع) و جابر(ع) و باغ موقوفه و تخریب دیوار ورودی صحن امامزاده علی صالح(ع) آسیب دید.
شهیدی اظهار کرد: علاوه بر این 15، مسجد بیشتر در شهر ایلام قرار دارند دچار آبگرفتگی، نم زدگی، تخریب و سایر خسارت های جزیی شده اند.
وی همچنین با اشاره به قرار داشتن ساختمان امامزاده سید خلیل(ع) در جنب رودخانه چنگوله واق در شهرستان مرزی مهران گفت: در صورت طغیان این رودخانه مقبره این امامزاده (ع) در معرض آسیب جدی قرار دارد.
وی یادآور شد: اقدام های لازم برای کسب مجوز جابجایی مقبره این امامزاده و انتقال به منطقه ای در چنگوله مهران در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
شهیدی افزود: مجموع میزان برآورد خسارت وارد شده به امامزادگان و وضعیت مقبره امامزاده سید خلیل(ع) به ستاد بحران استان و اوقاف و امور خیریه مرکز اعلام شده است.
سیل اخیر بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زیر ساخت ها و اماکن مسکونی، تجاری، صنعتی مناطق مختلف استان ایلام خسارت وارد کرد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار