رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان همدان گفت:آب،زمین ونیروی انسانی در روستاها سرمایه‌های بی بدیلی است که عدم توجه به آنها موجب بروز مشکلات جبران ناپذیر در آینده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 11 November 2015

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: آب، زمین و نیروی انسانی در روستاها سرمایه‌های بی بدیلی است که عدم توجه به آنها موجب بروز مشکلات جبران ناپذیر درآینده می‌شود.

به گزارش تسنیم،شهرام طهماسبی درکارگروه توسعه روستایی وعشایر استان همدان اظهارداشت: مهاجرت روستاییان به شهر یک روند طبعی است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است کنترل مهاجرت به شهرها است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا کمتر از 10 درصد از جمعیت ساکن روستاها هستند اما در کشورهای جهان سوم مردم را ملزم به سکونت در روستاها می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان گفت: الزام سکونت در روستاها موجب فشار بر منابع آبی و زمین و بر هم زدن توازن در این مناطق شده و مشکلات جدی را به وجود می‌آورند.

طهماسبی بیان کرد: آنچه که در زمینه مهاجرت به شهرها مشکل ساز است حرکت جمعیت به سوی شهرها نیست بلکه حرکت جمعیت بدون مهارت و با توان اقتصادی پایین است که موجب توسعه حاشیه نشینی در شهرها می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت حاشیه شهرها جاذب جمعیت روستایی بی مهارت جامعه روستایی است، تصریح کرد: این جمعیتی نیست که زاینده کار و تولید باشد و با فشار بر جمعیت شهری موجب بروز مشکلاتی عدیده در شهرها بویژه در مناطق حاشیه می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان گفت: توسعه روستایی فرآیند همه جانبه و پایداری است که در چارچوب آن افزایش توانمند سازی اقشار روستایی به ویژه زنان و مردان در آن دیده شده است.

طهماسبی افزود: فضای شهری متاثر از جمعیت روستایی است و اگر ما در شهرها درگیر مشکلات هستیم باید ابتدا مشکلات جامعه روستایی را مرتفع کنیم.

وی اظهارداشت: اگر کنترل مناسبی در حوزه رفع مشکلات جامعه روستایی نباشد به طور قطع مشکلات شهرها نیز قابل کنترل نیستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان گفت: تدوین برنامه جامع در سطح ملی برای رفع مشکلات روستاییان برای افزایش سطح رفاه عمومی جامعه در شهرها و روستاها ضروری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار