استاندار ایلام گفت:
ایلام میزبان 3 میلیون زائر اربعین حسینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: ایلام میزبان 3 میلیون زائر اربعین حسینی می‌شود.

خبرگزاری فارس از ایلام گزارش داد، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید اظهار داشت: تمهیدات و تدابیر لازم برای پذیرایی از سه میلیون زائر در ایام اربعین حسینی در مرز بین‌المللی مهران مهیا شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: با پایان یافتن ایام اربعین سال گذشته نشست‌های متعددی برای بررسی مشکلات و نارسایی‌های خدمات‌دهی به زوار در استان ایلام به موازات کشور انجام و تصمیم‌های بسیار مهمی برای برطرف کردن معضلات اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: سال 92 تنها 560 هزار زائر از مرز مهران تردد داشتند که این میزان پارسال به بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر رسید در حالیکه آمار غیر رسمی از تردد بسیار بیشتری حکایت داشت.

استاندار ایلام افزود: ازدحام جمعیت در محل پایانه مرزی به ویژه در روزهای آخر منتهی به اربعین به دلیل تعداد کم گیت‌های ورود و خروج از مشکلات سال گذشته بود که امسال با تمهیدهای اندیشیده شده تعداد گیت‌ها از 18 پارسال به 96 عدد افزایش یافته است.

مروارید یکی دیگر از مشکلات تردد زوار اربعین در مرز بین‌المللی مهران را حضور خودروهای شخصی زائران در شهر 15 هزار نفری مهران عنوان کرد و گفت: بیش از 50 هزار خودرو در این شهر پارک شد و منجر به بروز ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مرز شد اما امسال پارکینگ‌هایی در نقاط مختلف شهر به وسعت 100 هکتار در نظر گرفته شده که تاکنون زیرساخت‌های 60 هکتار آن آماده است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای جابجایی زوار به پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: میدان بزرگی در پایانه مرزی احداث شده که اتوبوس‌های زائران سایر مناطق کشور در این مکان مستقر می‌شوند ضمن اینکه 700 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زوار از پایانه اتوبوس‌ها به مرز بین‌المللی در نظر گرفته شده است./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار