طبق ماده ۶۱۵ و ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی نزاع فردی و جمعی جرم بوده و از 3 ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۲۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 09 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، طبق ماده ۶۱۵ و ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی نزاع فردی و جمعی  جرم بوده و از 3 ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته است.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام گزارش داد: با توجه به اینکه نزاع دسته‌جمعی و فردی در منظر عموم به وقوع می‌پیوندد در جامعه تأثیر بسیار بدی دارد و خشونت را افزایش می‌دهد، اما برخی دستگاه‌ها با ارائه آمار غیرواقعی سعی در جلوه دادن کاهش نزاع در استان دارند.

طبق ماده ۶۱۵ قانون مجازات اسلامی شرکت در هرگونه نزاع فردی و جمعی را جرم تلقی کرده و از 3 ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته است و همچنین ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی برای تظاهر و یا قدرت‌نمایی درصورتی‌که از مصاديق محارب نباشد، حبس از 6 ماه تا 2 سال و تا (۷۴) ضربه شلاق در نظر گرفته است.

سرهنگ «حسن کاظمی» رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ایلام نیز در این زمینه به ایسنا، گفت: سال گذشته در حوزه‌ی نزاع دسته‌جمعی 44 درصد، نزاع فردی 47 درصد در سطح استان افزایش داشتیم و این آمارها نشان‌دهنده زنگ خطری جدی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو باید به‌صورت جدی مسئولان استان برای این مهم چاره‌اندیشی کنند و به‌صورت ویژه روی نزاع کار کنند و قطعاً این امر نیازمند مطالعه‌ی اجتماعی و ارائه‌ی راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و از همه مهم‌تر نیازمند اقدام فرهنگی است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ایلام، آگاه‌سازی خانواده‌ها برای نظارت بیشتر بر فرزندان و جلوگیری از بروز تنش و خشونت در خانواده از طریق ترجمان‌ها مختلف و رسانه‌ها، اجرایی کردن برنامه‌ی مدون امور پیشگیری از جرائم در مدارس توسط آموزش‌وپرورش با مشارکت مراجع ذیصلاح، اختصاص بخش ویژه‌ای از برنامه‌های صداوسیما و رسانه‌ها به مقوله امنیت و پیشگیری از جرائم و استفاده‌ی گسترده و برنامه‌ریزی‌شده از کارشناسان و متخصصان ادارات و ارگان‌های مرتبط به‌صورت مستمر را از اقدامات پیشگیرانه جرائم برشمرد.

چند روز پیش روابط عمومی پزشکی قانونی استان ایلام آماری از مراجعه نزاع کنندگان به این دستگاه ارائه کرده که با آنچه که واقعیت دارد هم خوانی ندارد،

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی ایلام، طی چندماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 721 نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه كردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.

و همچنین طی چندماهه نخست امسال تعداد مراجعین نزاع با موضوع همسر آزاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار