چهار تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز در نامه ای با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر سفر برخی اعضای این شورا به کشور کره جنوبی، لغو این مصوبه و توجه به مناطق محروم این شهر را خواستار شدند.
کد خبر: ۱۲۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 07 November 2015
در نامه سرگشاده این تشکل های  دانشجویی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار منطقه هفت شیراز آمده است: با توجه به شرایط موجود و مناطق محروم شهر چه لزومی دارد طبق مصوبه ای که به تصویب شورا در آمده است، تعدادی از اعضای شورای شهر، به شهر سئول (مرکزکره جنوبی) سفر کنند؟
این نامه افزوده است: حداقل درخواست ما از شما این است که دلائل این سفر را برای همگان روشن کرده و پاسخگوی دانشجویان باشید و برای یک بار هم که شده به کره جنوبی شیراز سفر کرده تا از نزدیک این منطقه را هم مشاهده کنید.
این تشکل های دانشجویی با اشاره به دعوت خود از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای حضور در نشست 'از کوشکک تا سئول' که 10 آبان 94 با حضور نماینده غیرعضو این شورا در مسجد محله محروم کوشکک برگزار شد، اظهار کرده اند: رهبر معظم انقلاب بارها بر مدیریت جهادی تاکید کرده اند، با این وجود این چه مدیریتی است که پس از نزدیک به سه سال پیگیری مداوم دانشجویان و مردم آن منطقه (کوشکک) هنوز هم این منطقه با مشکلات بسیاری روبه رو است؟ آیا این تعلل در پیگیری ها و تساهل در حل مشکلات مردم، ناشی از حاکمیت نحوی نگاه صدقه ای بر مسئولین شهری نسبت به محرومین و پایین نشینان جامعه نیست؟
در این نامه سرگشاده همچنین آمده است: سوالی که برای ما به وجود می آید این است که چرا در این گونه همایش های دانشجویی دغدغه مند، فقط و فقط عده معدودی از اعضای شورای شهر حضور به هم می رسانند؟ آیا دیگر نمایندگان محترم، نمایندگان مردم نیستند؟ چرا در هیچ یک از جلسات عمومی دانشجویی ریاست محترم شورای شهر شرکت نمی کند؟
این نامه سرگشاده می افزاید: یکی از مهم ترین آسیب های شورای شهر، شفاف و علنی نبودن روند بررسی پیشنهادات و مشکلات شهری است. به چه دلیل مکالمات اعضا در جلسات علنی شورای شهر به صورت مستقیم از رادیو پخش نمی گردد تا مردم از مکالمات نمایندگانشان خبردار شوند؟ یا دست کم صوت تمام و کمال صحن علنی در سایت رسمی شورا قرار گیرد؟
در این نامه سرگشاده آمده است: اگر واقعا حساب تمامی اعضا صاف است، پس چه مانعی برای پخش علنی جلسات باقی می ماند؟ آیا مردم محرم شما نیستند و شما موظف به پاسخگویی به ولی نعمتان خود نیستید؟ اجازه دهید مردم از جزییات تصمیماتی که برای آنان می گیرید آگاه شوند و چرا وکلای مردم بعد از گذشت نیمی از عمر شورای چهارم در مورد تصمیماتی که برای شهر اتخاذ کردند شفاف سازی نمی کنند.
چهار تشکل دانشجویی افزوده اند: متاسفانه شنیده های ما حاکی از آن است که تعداد مشخصی از اعضای شورای شهر هستند که در عین اینکه در منصب سیاستگذاری می باشند، همزمان در حال فعالیت اقتصادی نیز هستند. اولا آنکه رهبری می فرمایند: 'مال اندوزی حلال بر مسوولان جمهوری اسلامی حرام است'، در ثانی با کمال تاسف برخی از اعضای شورای شهر در حال فعالیت اقتصادی مرتبط با شهرداری هستند و از رانت اطلاعاتی شورای شهر برای منافع اقتصادی خود بهره می برند. فلذا جنبش دانشجویی از نهاد های مسئول مانند حراست شهرداری ،نهاد های امنیتی و سازمان بازرسی کل کشورخواستار آن هستیم که در مورد این شبهه که در اذهان جنبش دانشجویی و به خصوص مردم ایجاد شده است شفاف سازی کامل را اتخاذ کنند.
در این نامه سرگشاده آمده است: به چه دلیل هر بار که جنبش دانشجویی متعهد، شورای شهر یا شهرداری را مورد نقد قرار داده، با برچسب هایی نظیر منفعت حزبی یا دعوای شخصی رو به رو گردیده است؟ تا کی این برچسب زنی ها از سوی مسئولین ادامه دارد؟ به شما پیشنهاد می کنیم حداقل دیگر از این برچسب هایی که باطل و غیر اساس بودنشان بر همگان اثبات شده است دست برداشته و به دنبال ساخت تهمت ها و برچسب های جدیدتر و به روزتری باشید.
در ادامه این نامه بیان شده است: جنبش دانشجویی به عرض شما میرساند که در صورت اصرار و تکرار رفتار اشتباه و خلاف قانون و اخلاق حسنه مبنی بر اتهام زنی بدون دلیل به جنبش دانشجویی اهتمام ورزید، این حق را برای خود قائل می دارد که این امر را در مجاری قانونی از جمله دادگستری استان فارس مبنی بر اتهام زنی و نشر اکاذیب و.... به جنبش پاک دانشجویی را محفوظ بدارد .
این نامه می افزاید: با این وجود تجربه منطقه کوشکک شروعی محسوب می شود که جنبش دانشجویی مطالبات خود را برای احقاق حقوق دیگر مناطق مستضعف ادامه داده و تا بهبود وضعیت این قشر همیشه مظلوم و حامی انقلاب هیچگاه از پا نخواهد نشست.
این نامه سرگشاده از سوی تشکل دانشجویی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه های شیراز، تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد اسلامی، تشکل دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز و بسیج دانشجویی دانشکده فنی ومهندسی شهید باهنر شیراز انتشار یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار