فرماندار ایوان گفت:
بیشتر راه های روستایی و عشایری شهرستان ایوان که از بارش سیلاب های هفته گذشته مسدود یا تخریب شده بودند باز است.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 05 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار ایوان گفت: بیشتر راه های روستایی و عشایری شهرستان ایوان که از بارش سیلاب های هفته گذشته مسدود یا تخریب شده بودند باز است و تلاش برای بازگشایی راه های مسدود شده روستایی و عشایری این منطقه هنوز ادامه دارد.
معروف بسطامی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار کرد: در حال حاضر دسترسی به شش حوزه راه روستایی و عشایری با 26 خانوار به علت طغیان رودخانه و تخریب پل امکان پذیر نیست وتلاش مسوولان تامین آذوغه، آب و مواد مورد نیاز این مناطق که هنوز فاقد راه های دسترسی هستند، می باشد.
درخصوص میزان خسارت های وارده به شهرستان در مجموع و پس از استعلام گزارش های دستگاه های مختلف ، میزان خسارت های وارد شده ناشی از سیل اخیر به شهرستان ایوان در همه زیربخش ها، بیش از 450 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی برای احتمال آبگرفتگی معابر با ورود سامانه بارشی در روز های پایانی هفته جاری، با همکاری دستگاه های عضور ستاد بحران و در سریع ترین زمان ممکن همه مسیل، سیلند و جداول شهرستان لایروبی و آسیب های آنها ترمیم وتعمیر وهمه معابر عمومی نیز از سنگ و گل و لای حاصل از سیل پاک شد.
فرماندار ایوان ادامه داد: به همه عشایر کوچرو و روستا های حاشیه رودخانه ها توصیه اکید شده که از نزدیک شدن به این آبراه ها اجتناب ورزند و عشایر کوچرو به مناطق امن انتقال مکان کنند تا از آسیب بارش های پایان هفته در امان بمانند.
بسطامی یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی ستاد بحران استان، صاحبان خسارت دیده منازل داخل شهر به فرمانداری و بخش ها به بخشداری ها، کشاورزان به جهاد کشاورزی، عشایر به امور عشایری و صاحبان صنایع به صنعت، معدن و تجارت برای پیگیری خسارت های وارده شده به منازل و مایملک خود مراجعه کنند.
بارش شدید و بی سابقه 330 میلی متری باران در سه روز پایانی هفته گذشته درنقاط مختلف استان ایلام باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و خسارت به بیش از یک هزار دستگاه خودرو شد این سیلاب همچنین چهار کشته و 20 مصدوم نیز به جای گذاشت.
بر اساس برآوردها بیش از 10 هزار میلیارد ریال در نتیجه این سیل خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، مسیل ها، منازل مسکونی و واحدهای تجاری، خودروها و فضاهای عمومی وارد شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار