معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان آستارا:
وی خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مجری قانون و اطلاع رسانی به مردم شد و افزود : دفع پسماند بسیار مهم است اما از آن مهمتر چگونگی واگذاری پسماند تولیدی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که در صورت تفکیک از مبدا متقاضی سرمایه گذاری در این عرصه هستند.
کد خبر: ۱۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان آستارا خواستار مدیریت 120 تنی پسماند تولیدی روزانه در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وحید پور حضرت شامگاه دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان آستارا با اشاره به تولید همه نوع پسماندهای عادی شهری و روستایی ، پزشکی و عفونی ، ویژه و کشاورزی در این شهرستان گفت : این پسماندها باید به صورت تفکیک شده مدیریت و دفع شود.

وی خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مجری قانون و اطلاع رسانی به مردم شد و افزود : دفع پسماند بسیار مهم است اما از آن مهمتر چگونگی واگذاری پسماند تولیدی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که در صورت تفکیک از مبدا متقاضی سرمایه گذاری در این عرصه هستند.

وی بیان کرد : شهرداری ها ، بخشداری ها و دهیاری ها وظیفه سنگینی در مدیریت پسماند دارند ولی 80 درصد همین وظیفه از طریق تفکیک از مبدا و واگذاری به بخش خصوصیی قابل مدیریت کردن است.

وی خواستار تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان آستارا شد و گفت : این طرح با محوریت محیط زیست و در سال آینده باید تهیه شود.

وی وضعیت محل دفن زباله شهرستان آستارا در داداش آباد را اسفناک خواند و افزود : این مکان مدیریت و نظارت بیشتری لازم دارد.

وی خواستار شناسایی مکان های مناسب با همکاری و هماهنگی دهیاری ها ، محیط زیست و منابع طبیعی در سطح روستاها برای دفن زباله روستایی شد و اضافه کرد : با برنامه ریزی منسجم می توان زباله را در محیط زندگی و محل تولید مدیریت کرد.

وی ورود حداکثری گردشگران را موجب افزایش حجم زباله تولیدی در شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت : پسماندهای تولیدی گردشگران نیز از طریق اطلاع رسانی و با همکاری موسسات و واحدهای خدمات رسان در صنعت گردشگری باید به نحو مطلوب مدیریت شود.

پورحضرت اضافه کرد : زباله های عفونی بیمارستانی و به خصوص واحدهای پزشکی خصوصی و مطب ها به شکل نامطلوب دفع می شود و برنامه مدون و منظمی برای این امر پیش بینی نشده است و اگر واحدهای تولید کننده این گونه زباله ها در دفع آن همکاری لازم و قانونی را نکنند ، تعطیل خواهند شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان آستارا نیز در این جلسه با اشاره به آلودگی آبهای ساحلی آستارا بر اثر پسماندهای رها شده گفت : امروزه جنگل ، سواحل و آبهای دریا از دست آلودگی پسماندها در امان نیست. 

شهروز قلی نژاد افزود : تفکیک از مبدا پسماند در شهرستان آستارا بر اساس برآوردهای نامحسوس کارشناسان استان تا حد 10 درصد هم موفق نبوده است در حالی که طبق برنامه تنظیم شده برای شهرستان آستارا ، این امر باید به صورت صد در صد امسال باید محقق می شد.

وی خواستار نصب پیام های زیست محیطی و توجه به مدیریت پسماند در سطح روستاها و محل های حضور گردشگران در آستارا شد و افزود : واحدهای خدمات رسان پزشکی و به خصوص مطب ها همکاری لازم را در دفع پسماندهای خطرناک عفونی و پزشکی انجام نمی دهند و در این زمینه باید اقدام لازم قانونی انجام شود.

در شهرستان 85 هزاز نفری آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در محل دفن و دفع زباله شهرستان در داداش آباد و در نزدیکی سواحل دفن می شود.

این شهرستان به علت واقع شدن در کریدور عبور گردشگران و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران با معضل زباله تولیدی توسط گردشگران نیز رو بروست به نحوی که میزان تولید زباله در آستارا در ایام پرمسافر به دو برابر فعلی نیز افزایش می یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار