رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: احتمال وقوع پدیده النینو، بیمه محصولات زراعی و باغی را درسال زراعی نسبت به سالهای گذشته ضروری تر نموده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 03 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر فقط بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور اجباری و در بقیه بخش ها اختیاری است گفت: با توجه به پیش‌بینی های هواشناسی درخصوص اوضاع نامطلوب بارش‌ها به ویژه احتمال وقوع پدیده النینو، به کشاورزان توصیه می‌شود محصولات خود را بیمه کنند تا هنگام بروز خسارت، بیمه به دادشان برسد.

وی با بیان اینکه کشورمان در فهرست 10 کشور بلاخیز دنیا قرار دارد ادامه داد: همین مسئله لزوم پرداختن به بیمه محصولات کشاورزی را توسط کشاورزان ضروری می کند.

مهندس مهری با بیان اینکه تحت پوشش بیمه بودن محصولات کشاورزی خصوصاً محصولات استراتژیک از اهمیت ویژه برخوردار است گفت: بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور و طلایه دار بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی است لذا اهمیت توجه به بیمه محصولات تولیدی در این بخش برای کاهش میزان ریسک پذیری فعالان کشاورزی زیاد است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی بایستی همسو با سیاست گذاری های دولت تدبیر و امید و وزارت متبوع تلاش کنند با اطلاع رسانی شفاف با بهره مندی از روش های مختلف، فرهنگ پوشش بیمه محصولات کشاورزی را در بین کشاورزان نهادینه کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم مدیریت پوشش بیمه ای برای حمایت از ریسک پذیری کشاورزان گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید فراگیر، جدی و الزامی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی گفت: طی این طرح میزان تعهد صندوق بیمه کشاورزی، خسارت پرداختی به محصولات کشاورزی افزایش چشمگیری داشته و در مزارع دیم تا دو میلیون تومان و در مزارع آبی تا چهار میلیون تومان غرامت خشکسالی، سرمازدگی و... قابل پرداخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار