فرماندار ایلام گفت:
تمام دستگاه های اجرایی و امدادی این شهرستان برای مقابله با وقوع احتمالی سیل در سه روز آینده در همه مناطق شهری آماده باش باشند.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 03 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار ایلام گفت: تمام دستگاه های اجرایی و امدادی این شهرستان برای مقابله با وقوع احتمالی سیل در سه روز آینده در همه مناطق شهری آماده باش باشند.
ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ایلام گزارش داد، ناصر خوشخبر شامگاه دوشنبه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و امکان بارش باران در روزهای آینده، نیروهای امداد و نجات و همچنین اعضای سیاد مدیریت بحران برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه آماده باش کامل قرار دارند.
وی افزود: همه دستگاه های خدمت رسان با توجه به گستره تخریب سیل هفته گذشته در استان بویژه شهر ایلام و کمبود امکانات، باید آمادگی لازم را برای کمک به مردم مناطق مختلف شهری و روستایی داشته باشند چرا که در این مواقع، سرعت در خدمت رسانی اولویت دارد.
فرماندار ایلام ادامه داد: باید قبل از فرا رسیدن بارندگی اواخر هفته جاری، مسیل های شهر ایلام مورد بازدید و آسیب شناسی قرار گرفته و تمامی راه های مسدود بازگشایی شوند.
خوشخبر یادآور شد: چندین اکیپ با در اختیار داشتن امکاناتی چون بولدوزر، لودر و گریدر در نقاط مختلف شهر ایلام مستقر شده اند تا در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی و وقوع سیلاب با آمادگی کاملی به مقابله با آن بپردازند.
وی اضافه کرد: متاسفانه وقوع سیل اخیر، خسارت های زیادی به زیرساخت های شهرستان وارد کرده که در نشست ستاد مدیریت بحران و برنامه ریزی استان ضمن بررسی آخرین وضعیت آسیب دیدگان تصمیم هایی برای جبران خسارت ها گرفته خواهد شد.
فرماندار ایلام تاکید کرد: دولت مصمم است بخشی از خسارت های وارده به مردم در مناطق مختلف را جبران کند، به همین منظور در روزهای گذشته مقامات ارشد کشوری به استان ایلام سفر کرده و از مناطق آسیب دیده از سیل بازدید کردند.
خوشخبر با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان رسیدگی صحیح و برنامه ریزی شده به نیازهای مردم است، گفت: با توجه به آرامش نسبی بعد از وقوع سیل می طلبد مردم با صبر و حوصله دستگاه های اجرایی را در برآورد خسارت های ناشی از این حادثه یاری کنند.
وی یکی از مشکلات ناشی از سیل هفته گذشته را که به تخریب بخش زیادی از سیل بندهای شهر ایلام منجر شد وجود نخاله و ایجاد انسداد در مسیل ها و عدم لایروبی و پاکسازی مسیل ها دانست و افزود: به منظور جلوگیری از این نوع اتفاقات و افزایش ضریب اطمینان دستگاه های متولی قبل از هر چیز پیگیری لازم را بعمل آورند.
مدیر کل هواشناسی استان ایلام نیز در این نشست افزود: نقشه های پیش یابی نشان می دهد که میزان بارندگی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری حدود 40 میلی متر خواهد بود ولی امکان تغییر نقشه، میزان شدت و ضعف بارندگی نیز وجود دارد.
یوسف شیخ الملوکی گفت: براساس این پیش بینی انتظار آبگرفتگی و وقوع سیلاب در معابر شهری وجود دارد لذا باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
بر اثر وقوع سیل هفته گذشته در استان ایلام بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو دچار خسارت شدند.
براساس اعلام استاندار ایلام، در این حادثه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، ابینه و راه ها، اماکن مسکونی و تجار و خودرو خسارت وارد شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار