مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت:
خانوارهای ساکن در مسیر مسیل ها و سیل بندها با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تکرار بارش ها در روزهای آینده و احتمال وقوع سیلاب، باید به مکان های امن منتقل شوند.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 02 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: خانوارهای ساکن در مسیر مسیل ها و سیل بندها با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تکرار بارش ها در روزهای آینده و احتمال وقوع سیلاب، باید به مکان های امن منتقل شوند.
احمد کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 35 کیلومتر از مسیل و سیل بندهای شهر ایلام در اثر سیل هفته گذشته تخریب شده و یا در معرض تخریب هستند که هم اکنون منازل احداث شده در حاشیه این مکان ها با خطر آبگرفتگی مجدد، ریزش و تخریب مواجه اند.
وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی استان مبنی بر بارش باران در اواخر هفته جاری و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، خانواده هایی که منازل آنها در محدوده مسیل ها قرار دارند، برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی باید به اماکن امنی که در نظر گرفته شده منتقل شوند.
کرمی ادامه داد: تمامی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان ایلام هم اکنون در آماده باش کامل هستند تا با هماهنگی یکدیگر در صورت بروز سیلاب مشابه در هفته جاری، با آمادگی بهتری به مقابله به بحران بروند.
مدیرکل بحران استانداری ایلام تاکید کرد: مکان هایی در سالن های شهدای قلاویزان و هفت تیر و خوابگاه کمیته امداد برای اسکان موقت سیل زدگان در نظر گرفته شده و امکانات مورد نیاز نیز برای رفاه حال آنان نیز در این اماکن پیش بینی شده است.
کرمی از خانواده های آسیب دیده خواست در روزهای انتهایی هفته جاری با توجه به پیش بینی بارش ها به این مکان ها بصورت موقت نقل مکان کنند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.
وی یادآور شد: منازل حدود 15 خانوار در شهر ایلام بیش از سایر افراد در اثر سیل پنجشنبه هفته گذشته دچار خسارت اساسی شده که باید بطور ویژه شرایط اسکان موقت آنان در اماکن در نظر گرفته شده فراهم گردد.
وی اضافه کرد: پاکسازی معابر و خارج کردن آب از منازل و واحدهای تجاری مردم شهر ایلام همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه سایر استان های همجوار نیز خود با معضل سیل روبرو هستند، تلاش کردیم امکانات سایر شهرستان های استان را برای پاکسازی و لایروبی معابر و منازل مردم بکار بگیریم.
مدیر کل هواشناسی ایلام پیشتر گفته بود بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد 2 موج بارشی جدید از روز سه شنبه هفته پیش رو وارد استان ایلام می شود.
یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: موج نخست روز سه شنبه به آسمان استان وارد می شود که دارای پتانسیل بارانی قوی نیست و تنها باعث رگبار، رعد و برق در برخی از مناطق استان می شود.
وی افزود: اما موج دوم از اواخر روز چهارشنبه بتدریج با رگبار و رعد و برق فعالیت خود را آغاز می کند که با توجه به برآورد کنونی از پتانسیل بارش آن و همچنین آسیب دیدن زیر ساخت های موجود، احتمال آبگرفتگی معابر در استان وجود دارد
بارش شدید و بی سابقه 330 میلی متری باران در سه روز پایانی هفته گذشته در شهر ایلام باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و خسارت به بیش از یک هزار دستگاه خودرو شد این سیلاب همچنین چهار کشته و 20 مصدوم نیز به جای گذاشت.
بر اساس برآوردها بیش از 10 هزار میلیارد ریال در نتیجه این سیل خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، مسیل ها، منازل مسکونی و واحدهای تجاری، خودروها و فضاهای عمومی وارد شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار