کد خبر: ۱۲۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 06 November 2015
به گزارش تابناک یزد، حجه الاسلام مرتضی زائری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به حضرت آيت الله حاج آقا مجتبى تهراني رضوان الله تعالى عليه كه مباحث اخلاقي و معرفتي كم نظيرشان بسيار عميق بود گفته بودند : لطفا قدري ساده تر صحبت كنيد و سطح بحث را پايين تر بياوريد تا همه دوستان بفهمند! ايشان فرموده بود: دوستان قدري سطح فهم خودشان را بالا بياورند!

متأسفانه فضاي ساده خواري و سطحي گرايي، كاهش شديد مطالعه، آلوده شدن به شبكه هاي اجتماعي و وقت گذراني در فضاي مجازي، تقليل محسوس فعاليت هاي ذهني و فكري و ... چنان رواج يافته كه كافيست فقط غلط هاي فاحش املايي ساده و دم دستي را توي كامنتها و پست هاي اينستاگرام ببينيد و به عمق فاجعه پي ببريد ( نه در اين حد كه راجع به را راجب بنويسند، فراق را فراغ يا صبغه را سبقه! كه به اينها راضي شده ايم! بلكه در حد سواد پنجم دبستان ) و همين نشان مي دهد كه چه خطري در آينده نزديك در انتظار ماست.

 از آن گذشته پر افتخار و شگفت فرهنگ و ادب ايراني و اسلامي كه مشحون از لطايف ادبي و ذوق ورزي هاي شاعرانه و طبع آزمايي هاي هنرمندانه بود و حتى زنان خانه دار و پرده نشين در كلماتشان يكسره نكته و كنايه و ايهام و اشارات لطيف داشتند امروز به جايي رسيده ايم كه اگر يك مطلب ساده و سرراست را به لحن و ادبيات كتاب فارسي نهضت سواد آموزي! بنويسيم و يك نمودار و عكس هم ضميمه بگذاريم و فايل صوتي توضيح منظور و مقصودمان را هم به پيوست آپلود كنيم ! باز هم بايد كلي قسم و آيه و شرح و تفسير بياوريم تا جماعت بفهمند چه نوشته ايم ! بس كه روز به روز اذهان جماعت تنبل تر و تلاش فكري مان كمتر مي شود.

خدا به آيندگان رحم كند كه اگر امروز مشكل نسل ما نفهميدن متون كليله و دمنه و تذكرة الاولياست احتمالا ده بيست سال ديگر نسل آينده بايد شرح و تفسير قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب را از گاج و قلمچي تهيه كنند و بخوانند! تو را به خدا لااقل من و شما كه مخاطب اينستاگرام هستيم و مثلا خير سرمان چيزي مي فهميم بياييم دو دقيقه روي چيزي كه مي خوانيم فكر كنيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار