مدیرکانون زبان استان فارس گفت: آموزش زبان انگلیسی در پاره ای از موارد منتهی به دین گریزی فرد زبان آموز شده این در حالی است که افراد باید مدافع پیشینه تاریخی و دین خود باشند نه اینکه به واسطه یاد گرفتن زبان انگلیسی به مقلد فرهنگ غربی تبدیل شوند.
کد خبر: ۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵ 09 March 2015

امین رحیمی ظهر دوشنبه در سمینار سبک زندگی ایرانی اسلامی، اظهار داشت: آموزش زبان در کشور به لحاظ محتوای آموزشی، روش و ذات آموزش با آسیب هایی مواجه است.

وی ادامه داد: سمینار مذکور گامی در جهت هدف دهی به پروسه بزرگ آموزش زبان، که خانواده های زیادی با آن درگیر هستند، و ورود تفکر ایرانی و اسلامی در این حوزه است.

مدیرکانون زبان استان فارس گفت: آموزش زبان انگلیسی در پاره ای از موارد منتهی به دین گریزی فرد زبان آموز شده این در حالی است که افراد باید مدافع پیشینه تاریخی و دین خود باشند نه اینکه به واسطه یاد گرفتن زبان انگلیسی به مقلد فرهنگ غربی تبدیل شوند.

رحیمی در ادامه تاکید کرد: فرزندان مسلط به زبان انگلیسی باید از آن در راه دفاع از دین و اندیشه های خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: بیش از هزار مقاله انگلیسی به این سمینار ارسال شد که پس از پنج مرحله داوری تعدادی از آن ها برای خوانش در سمینار انتخاب شده اند.

مدیر کانون زبان استان فارس افزود: هچنین بیش از هزار انشای نماز ارسال شد که تعدادی از آن ها مورد تقدیر قرار می گیرند.

رحیمی عنوان کرد: استان فارس تنها استانی بود که برای پرسش مهر ریاست جمهوری در قالب زبان انگلیسی پاسخی ارائه داد.

در زمینه نهادینه کردن آموزش ها خوب عمل نکرده ایم

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در این یادآور شد: در حوزه زبان انگلیسی در معاونت پرورشی سه کار و برنامه اساسی انجام شده است که سمینار انگلیسی سبک زندگی ایرانی اسلامی، انشای نماز به زبان انگلیسی و حفظ قرآن با ترجمه زبان انگلیسی از این قبیل هستند.

وی با اشاره به اینکه سه کتاب در زمینه حفظ قرآن با ترجمه زبان انگلیسی تهیه شد، گفت: بیش از ۲۵ هزار کتاب در این حوزه به چاپ رسید.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی در بیش از ۲۰ محور سوالات خود را عنوان کرده اند که باید به دنبال پاسخ آن ها بود، اظهار داشت: ما نتوانسته ایم در حوزه سبک زندگی و حوزه های اجتماعی و فرهنگی مسائل را نهادینه سازیم.

نظری افزود: آموزش های ما در سطح حفظ باقی مانده و نتوانسته ایم در زمینه نهادینه کردن آن ها عمل کنیم.

وی گفت: دچار تاثیر پذیری بی قید و بند از فرهنگ های دیگر شده ایم و با فراگیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی به جای استفاده صحیح از آن ها خود را گم می کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی در فرزندان تلاش کنیم و مروج این سبک از زندگی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار