معاون وزیر کشور:
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر نسبت به برآورد خسارت های سیل در استان ایلام در بخش های مختلف اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 31 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر نسبت به برآورد خسارت های سیل در استان ایلام در بخش های مختلف اقدام کنند.
اسماعیل نجار شامگاه شنبه در نشست ستاد بحران استان ایلام با بیان اینکه برآورد گزارش مربوط به خسارت سیل به هیات دولت منعکس می شود، اظهار کرد: این برآورد باید به منظور تسریع در فرآیند جبران خسارت ها و اختصاص اعتبارهای لازم بسرعت انجام شود.
وی ادامه داد: نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز باید پیگیری های لازم به منظور سرعت بخشی به روند کار در هیات دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را انجام دهند تا مسیر تصویب و تامین اعتبار به سرعت طی شود.
نجار تاکید کرد: متاسفانه فرآیند و مسیر قانونی تامین اعتبارهای بحران طولانی است ولی بصورت دائم در تلاش هستیم این مسیر کوتاه شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا زمان تصویب و تامین اعتبار در هیات دولت، 100 میلیارد ریال بصورت تنخواه برای رفع نیازهای ضروری در اختیار استان ایلام قرار داده شده است.
نجار افزود: آب شرب، پمپ های کشاورزی، راه ها و جاده های مواصلاتی، پل ها، روستاها و تمیز کردن شهر از گل و لای و مصالح ساختمانی از جمله مواردی است که بازسازی آنها تحت پوشش ستاد بحران است و اعتبارهای مورد نیاز این بخش ها پس از تصویب هیات دولت پرداخت می شود.
وی یادآور شد: اولویت اصلی در شهر ایلام، ایمن سازی است و باید تمام چاله ها و نقاط پرخطر و در معرض آسیب شهر بسرعت بازسازی و یا علامت گذاری شود تا از آسیب جانی شهروندان جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: مسیرهای پرخطر با همکاری راهنمایی و رانندگی باید محصور و مسدود شده و تابلوهای اخطار برای اطلاع مردم در محل نصب شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خسارت سیل در شهر ایلام بیشتر از دیگر مناطق استان است اما نباید از شهرهای دیگر در زمینه خدمات رسانی غفلت شود.
استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: فوریت و مساله ضروری کنونی، لایروبی و پاکسازی منازل خانوارهایی است که در سیل دچار آبگرفتگی شده است.
محمدرضا مروارید افزود: وجود گل و لای در منازل علاوه بر اختلال در زندگی عادی مردم احتمال ایجاد مشکلات بهداشتی را نیز در پی دارد.
وی ادامه داد: خود مردم نیز بدلیل ترس از عدم بهره مندی از تسهیلات بازسازی به پاکسازی منازل خود اقدام نمی کنند که باید در این زمینه توجیه شوند.
مروارید تاکید کرد: باید به مردم اطلاع رسانی لازم انجام شود که تا زمان مراجعه تیم های ارزیاب خود خسارات وارده را مستندسازی کرده و سپس نسبت به پاکسازی منازل شان اقدام کنند.
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: میزان نارضایتی های مردم بالاست و باید اطلاع رسانی های لازم انجام شود تا مردم دچار سردرگمی نشوند.
احمد شوهانی افزود: همه ما از تنگناها و مشکلات مردم اطلاع داریم اما باید بین مناطق محروم و برخوردار کشور در تخصیص اعتبارات تفاوت قایل شد.
وی ادامه داد: وضعیت در برخی مناطق استان بحرانی است و در بسیاری از مناطق حاشیه ای سیل همه دار و ندار مردم را با خود برده است و بطور قطع با این اعتبارها مشکل مردم حل نخواهد شد.
شوهانی اظهار کرد: مردم نگران بارندگی های جدید هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی اساسی شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز بمنظور بازدید از مناطق سیل زده و بررسی آخرین اقدامات انجام شده به استان ایلام سفر کرد.
بارش 324 میلی متری باران در روزهای گذشته باعث وقوع سیل در ایلام شد بر اثر این حادثه بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و آموزشی، یک هزار دستگاه خودرو شخصی و بخشی از تاسیات زیربنایی و راه های اصلی و فرعی این استان آسیب دیده است.
روز گذشته نیز محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در روزهای گذشته و بررسی خسارت های وارده به زیرساخت ها و مردم استان و شرکت در ستاد بحران به ایلام سفر کرد و ضمن بازدید از برخی مناطق سیل زده در نشست ستاد مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی استان ایلام هم شرکت کرد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار