تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
تابناک گیلان: مدیر تازه وارد روابط عمومی شهرداری رشت که انتصاب او بر این مسند با حاشیه‌ و سر و صدای زیاد و مخالفت‌هایی همراه بوده، در نشست خبری عصر پنج شنبه با شهردار این شهر، از ورود برخی رسانه ها به دلایل حواشی و اتفاقاتی که نقش مهمی در به وجود آمدن آن داشتند، جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 31 October 2015
دو جنجال جهت دار خبری که "فارس" علم کرد و معاون استاندار جوابش را داد

تابناک گیلان:
مدیر تازه وارد روابط عمومی شهرداری رشت که انتصاب او بر این مسند با حاشیه‌ و سر و صدای زیاد و مخالفت‌هایی همراه بوده، در نشست خبری عصر پنج شنبه با شهردار این شهر، از ورود برخی رسانه ها به دلایل حواشی و اتفاقاتی که نقش مهمی در به وجود آمدن آن داشتند، جلوگیری کرد.

به گزارش تابناک گیلان، یکی از دلایل حذف برخی رسانه ها در نشست خبری با شهردار رشت القای فاجعه و بزرگنمایی مشکلات شهری از زبان مردم و برخی اعضای شوراهاست که مدیر جدید روابط‌ عمومی شهرداری رشت به دلیل جلوگیری از فضای پرتنش به وجود آمده و ایجاد آرامش درون مجموعه شهرداری، دست به این کار زد.


بهانه ای برای تخریب ثابت قدم و مدیر تازه وارد


همچنین التهابی که برخی رسانه های محلی و یکی از خبرگزاری های استان در ناراضی نشان دادن شهروندان شهر رشت در راستای اجرای پروژه پیاده راه‌سازی به وجود آوردند،شاید یکی دیگر از دلایل اقدام روابط عمومی شهرداری این شهر باشد.

تابناک گیلان متذکر میشود که اگرچه نوع برخورد قهری با رسانه های گروهی و شناسنامه دار استان را از اساس مخالف با موازین اخلاقی و حرفه ای می داند اما خوب است همکاران ما نیز رسالت خبرنگاری و اصول حرفه ای و اخلاقی را قربانی زور و زر و ارتباطات خود نکنند.


همین اقدام روابط عمومی شهرداری بهانه ای داد تا یکی از رسانه های استان که پرچم دار مخالفت با ثابت قدم و برنامه های وی بود ، موج جدید حملات خود را با دو چهره اصلی مخالف با ثابت قدم کلید بزند.


از دو جنجال خبری که


جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت
 ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه تمام خیابان‌های منتهی به میدان شهدای ذهاب شهر رشت اکنون کنده‌کاری شده است، تصریح کرد: اقتصاد گیلان در اطراف میدان شهدای ذهاب متمرکز است و ترافیک آزار دهنده‌ای در اطراف این میدان ایجاد شده است.

وی گفت: طرح پیاده‌راه‌سازی اقتصاد شهر رشت را به تعطیلی کشانده و سبب افزایش چک‌های برگشتی بازاریان شده است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به انتقاد مردم از وضعیت اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی در رشت، خاطرنشان کرد: نامه‌ای به منظور بررسی وضعیت مذکور به دستگاه قضایی استان ارسال شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به وجود مشکلات اقتصادی در بازار و قسمت‌های مختلف جامعه اشاره کرد و یادآور شد: بازاریان رشت امید دارند مراجع قانونی پاسخگو باشند و اگر اقدامی از طرف مراجع مربوطه انجام نشود مردم راه دیگری را طی می‌کنند.

کوچکی‌نژاد در پایان از اجرایی نشدن طرح جامع حمل و نقل شهری در رشت انتقاد کرد و گفت: طرح مذکور از سال‌های گذشته تاکنون اجرایی نشده و شهر رشت از حمل و نقل شهری مناسب محروم است.


از دو جنجال خبری که


طرف دیگر ماجرا چهره نام آشنای شورای شهر رشت محمدحسین واثق‌کارگرنیا بود که با اشاره به نارضایتی تعدادی از کسبه به خاطر اجرای پروژه پیاده راه‌سازی در این شهر،به فارس گفت: با اجرای این پروژه برای تعدادی از کسبه مشکلاتی ایجاد شده که برای برطرف شدن آن به اعضای شورا و شهردار مراجعه کرده‌اند.

و اما چالش دیگری که این خبرگزاری در روزهای اخیر نقش پررنگی در شکل گیری آن داشت ماجرای دعوت از معصومه ابتکار برای سخنرانی روز 13 آبان در رشت بود که در جواب تحرکات این خبرگزای، ظهر امروز محمد احمدی پور معاون سیاسی استاندار گیلان اظهار کرد:

جوسازی علیه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای سناریوی رسانه‌ای از پیش طراحی شده بود.


از دو جنجال خبری که


در پی انعکاس و بازتاب خبر «عدم رضایت ابتکار برای سخنرانی 13 آبان در گیلان / 3 گزینه دیگر برای سخنرانی» مسئول روابط عمومی استانداری گیلان به نقل از محمد احمدی‌پور معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان انعکاس این خبر را جوسازی علیه خانم ابتکار و سناریوی رسانه‌ای عنوان کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان گفت: جوسازی علیه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای سناریوی رسانه‌ای از پیش طراحی شده بود.

وی گفت: جوسازی رسانه‌ای علیه خانم ابتکار در برخی رسانه‌های استانی، در راستای سناریویی بود که هفته‌ گذشته در برخی محافل مخالف دولت پدید آمد.

احمدی‌پور افزود: همان روزی که شعبه‌ استانی یکی از خبرگزاری‌های کشوری در گیلان به دلیل عدم رعایت صداقت در انعکاس کامل سخنان مطرح شده در نشست هماهنگی بزرگداشت 13 آبان در استانداری، اظهار کرد سرکار خانم ابتکار برای سفر به گیلان رضایت ندارد و خبرگزاری ملی آن نیز چندین خبر تخریبی علیه ایشان را منتشر کرده بود.

وی تصریح کرد: در نشست هماهنگی بزرگداشت 13 آبان مطرح شد که علاوه بر 3 سخنران مورد نظر، می‌توانیم از دانشجویان پیرو خط امام که در تسخیر لانه‌ جاسوسی شرکت داشتند نیز دعوت کنیم که اسامی خانم ابتکار و آقای کفاش از سوی اعضای حاضر در این نشست مطرح شد.




برنامه‌های صداوسیما در انحصار یک جناح و طیف خاص است

تابناک گیلان: ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به حضور رئیس سازمان صداوسیما در جلسه فردای این فراکسیون اظهار داشت: رسانه ملی باید رویکردی ملی و فراجناحی داشته و از جهت گیری‌های حزبی و جناحی مبرا باشد؛ در حالیکه اخبار و مطالبی که اخیرا از سوی این رسانه به‌ویژه در بحث برجام انعکاس یافت، نوعی جهت‌گیری جناحی را به اذهان القاء می‌کرد.    

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: تقسیم فرصت در صداوسیما به درستی و عادلانه صورت نمی‌گیرد و اغلب میزگردها و برنامه‌های گفت‌‌و‌گومحور رادیو و تلویزیون در انحصار افراد منتسب به یک جناح و طیف خاص قرار دارد.

از دو جنجال خبری که

ندیمی تصریح کرد: علاوه بر بررسی رویکرد و جهت گیری اخیر صداوسیما در پوشش اخبار، بررسی  مباحث مالی و ردیف بودجه‌های تخصیصی در سازمان صداوسیما از جمله موضوعاتی است که در جلسه فردا با محمد سرافراز از سوی نمایندگان عضو فراکسیون رهروان مطرح می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی میزان پوشش مسائل فرهنگی و میزان توجه صداوسیما به مباحث مربوط به خرده فرهنگ‌ها  از دیگر موضوعاتی است که از سوی  نمایندگان در جلسه با سرافراز مطرح می شود.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار