مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام خبرداد
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت : حدود 20 هزار واحد مسکونی بر اساس ارزیابی های ابتدایی در نقاط مختلف استان دچار خسارت های جزئی و کلی شده اند که تعیین و ارزیابی خسارت آنها به نیرو و امکانات بسیاری نیاز دارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 31 October 2015
فریادرس شهبازی در گفتگو باخبرنگار تابناک ایلام گفت:با توجه به وقوع سیل روزهای گذشته در سطح استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس وظایف خود تامین تسهیلات جهت واحدهای خسارت دیده اعم از تعمیری و احداثی را برعهده خواهد گرفت و بعد از جمع بندی درخواست های مردمی میزان خسارت توسط کارشناسان تعیین می شود.
مدیرکل بنیادمسکن استان ایلام تصریح کرد:افرادیکه منزل آنان در نتیجه سیل کم سابقه پنجشنبه هفته گذشته دچار خسارت شده اند، لوازم ساقط شده را در گوشه ای از منازل خود جمع کنند تا با حضور کارشناسان و ارزیابان تعیین خسارت در مدت زمان سریع تری انجام شود.

وی افزود:آسیب دیدگان از سیل اخیر نگرانی و دغدغه فکری نداشته باشند چون کارشناسان این سازمان با حضور در منازل افراد آسیب دیده میزان خسارت ها را مشخص کرده و تسهیلات و کمک های مورد نیاز اعطا خواهد شد.
وی از سیل زدگان ایلامی خواست از تجمع در مقابل این اداره کل ، فرمانداری ها و بخشداری ها خودداری کرده چرا که این اقدام تنها مدت زمان ارزیابی خسارت ها را بیشتر می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی مناطق آسیب دیده در جلسه هیات دولت مشخص می شود ولی بر اساس تجربه های گذشته بخشی از تسهیلات به صورت قرض الحسنه و مقداری نیز به شکل بلاعوض پرداخت می شود.
شهبازی افزود: تسهیلات پرداختی شامل واحدهای مسکونی ، تجاری ، اثاثیه منازل و حتی خودروهای آسیب دیده نیز می شود.
وی تاکید کرد: خوشبختانه نیروهای این اداره کل تجربه رسیدگی و ارزیابی خسارت به 28 هزار واحد آسیب دیده از زلزله شهرستان های جنوبی استان را دارند که با تلاش همه جانبه برآورد خسارت در کمترین زمان ممکن صورت گرفت و هم اکنون کار بازسازی 95 درصد مناطق آسیب دیده این شهرستان ها پایان یافته است.
شایان ذکر است براثر بارشهای سنگین در هفته گذشته میزان  324 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار