فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از کشف 250 کیلوگرم ماده محترقه جهت ساخت انواع ترقه و بمب دستی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ 09 March 2015

سرهنگ علی قرائی در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: با قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، برنامه ریزی مناسبی در جهت پیشگیری از وقوع جرائم و یا حوادث مربوط به این ایام در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته و تلاش می شود تا با حضور جدی در این حوزه ، از بروز مشکلات این ایام کاسته شود.

وی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر ، خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری در شب چهارشنبه آخر سال رخ داده است که برنامه ها و تلاش نیروی انتظامی بر کاهش حوادث احتمالی استوار شده است .

قرائی اظهار داشت: نیروی انتظامی در روزهای باقی مانده تا چهارشنبه آخر سال سعی نموده تا با اجرای برنامه های فرهنگی و توجیهی در مدارس ، تهیه نمودن بروشورهای آموزشی و ارسال آنها به تمام مدارس شهرستان قرچک از بروز حوادث احتمالی در این روز پیشگیری شود.

وی با اشاره به نحوه عرضه مواد محترقه در سطح شهرستان گفت: متاسفانه برخی از اصناف نظیر رنگ فروشی ها و سوپر مارکت ها اقدام به عرضه مواد محترقه و یا مواد اولیه آنها می نمایند که با کنترل نامحسوس، فعالیت این قبیل صنوف مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده فروش انواع مواد محترقه در هر یک از صنوف شهرستان، این واحدها پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی همچنین از کشف بیش از 250 کیلوگرم اکلیل و سرنج به عنوان ماده اولیه ساخت انواع ترقه و بمب دستی از یکی از شهروندان قرچک خبر داد.

قرائی افزود: این فرد در یکی از روستاهای قرچک اقدام به انبار این میزان از مواد محترقه جهت ساخت انواع ترقه کرده بود که انبار نمودن این حجم زیاد از مود محترقه می توانست خطرات بسیاری را برای ساکنین آن منطقه به وجود آورد.

فرمانده انتظامی قرچک تأکید کرد: نیروهای انتظامی آمادگی کامل دارند تا از هرگونه فعالیت مخاطره آمیز در سطح شهرستان که امنیت شهروندان را تهدید می کند جلوگیری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار