مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام گفت:
برای مقابله با چنین پدیده‌هایی از جمله سیل اخیر نیازمند جدی گرفتن طرح‌های آبخیزداری هستیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 30 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: برای مقابله با چنین پدیده‌هایی از جمله سیل اخیر نیازمند جدی گرفتن طرح‌های آبخیزداری هستیم.

مهندس «ذوالفقار مهدی‌زاده» اظهار کرد: میزان سیلاب با دوره بازگشت هزار ساله و بارش باران با بازگشت 500 ساله بود.

وی با بیان این‌که با همه تمهیدات انجام شده ستاد بحران و مدیریت استان و آمادگی از پیش تعیین شده کسی یارای مقابله با این سیل را نداشت، افزود: شیب استان بسیار تند است و سیلاب‌های متمرکز بسیار کوتاه هستند، بنابراین برای مقابله با چنین پدیده‌هایی نیازمند جدی گرفتن طرح‌های آبخیزداری هستیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: همین الان هم اگر 70 میلی‌متر باران ببارد باز هم شاهد وقوع چنین حوادثی خواهیم بود و احتمال ریزش مسیل‌ها بسیار بالاست.

مهدی‌زاده با اشاره به این‌که 90 درصد مسیل‌ها در آستانه تخریب هستند، خاطرنشان کرد: سد گدارخوش بیش از 2500 متر مکعب دبی داشته و ایستگاه پمپاژ این سد کاملا تخریب شده که برای آبی کردن 3 هزار هکتار از اراضی منطقه در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: نیازمند احداث سد مخزنی در منطقه بالادستی رودخانه گدارخوش هستیم که البته نباید فراموش کرد که به دلیل بارش‌های اخیر دریاچه سد ایلام 7 متر افزایش ارتفاع داشته و به سد دویرج نیز 9 میلیون متر مکعب آب اضافه شده که سد سیمره نیز با 80 میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در پایان گفت: ایلام نیازمند اقدامات جدی در حوزه آبخیزداری و ساماندهی مسیل‌ها و حفر خندق است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار