رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی اعلام کرد:
کمپین های دانش آموزی جمله نویسی تحت عنوان پنجره های نفوذ ، کمپین عکس دانش آموزی تحت عنوان «رژیم صهیونیستی بداند...» و پویش مجازی تکمیل جمله «شیطان بزرگ بداند...»برای روز 13 آبان امسال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 29 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، «سید قاسم حوائجی» در جمع خبرنگاران افزود: 10هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم در خراسان رضوی عضو انجمن های اسلامی مدارس هستند و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان، موفق به کسب رتبه نخست کشوری از لحاظ حضور فعال دانش آموزان شده است.
 وی گفت: علاوه بر این امسال برای نخستین بار در کشور از دانش آموزان مقطع متوسطه اول در مشهد عضو گیری می شود.

برنامه ریزی برای پوشش دانش آموزان روستایی


رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان با بیان اینکه هم اکنون در 50 درصد مدارس استان انجمن اسلامی فعالیت دارد، افزود: برای پوشش 50 درصد دیگر مدارس به ویژه در مناطق محروم و روستایی برنامه ریزی و تلاش بیشتر در دستور کار است.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی استان باسابقه ترین اتحادیه در کشور است و به لحاظ خروجی نیروهای تربیت شده و نیز حضور در شورای عالی انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور رتبه برتر را دارد.

حوائجی گفت: همچنین فعالیت انجمن های اسلامی دانش آموزی در استان به ترتیب در شهرهای مشهد، خواف، تربت حیدریه و نیشابور از منظر موج آفرینی و نیروسازی برتر هستند.

13 آبان ؛ تقویت روحیه استکبار ستیزی


وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی ها برای شرکت دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان گفت: تقویت روحیه استکبارستیزی نوجوانان، حساس کردن این قشر به خطر نفوذ استکبار ، نقش دهی و مسئولیت دهی به دانش آموزان از مهم ترین اهداف شرکت در این راهپیمایی است.رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین به مناسبت هشتم آبان ماه روز نوجوان، اردوی دو روزه ای از هفتم آبان با حضور دانش آموزان منتخب انجمن های اسلامی برگزار می شود و دانش آموزان در رزمایش رسانه ای مرگ برآمریکا از سوی فرهنگسرای فناوری و رسانه شرکت می کنند.

استان شش میلیون نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد که حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کل کشور را تشکیل می دهند.

سید قاسم حوائجی در نشست خبری از راه اندازی هیئت عزاداری انصارالمهدی ویژه دانش آموزان خبر داد و اظهار کرد: هیئت انصارالمهدی در مدارس دخترانه و پسرانه، به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و ویژه عزاداری ها و ایام محرم راه اندازی شده است.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی درباره برنامه های ویژه روز 13 آبان تصریح کرد: برای روز 13 آبان برنامه ای محوری تحت عنوان بازخوانی تاریخی رویدادهای مبتنی بر جنایت های آمریکا و با 3 سرفصل ویژه در نظر گرفته شده است که به منظور بصیرت افزایی دانش آموزان اجرایی می شود.

حوائجی ادامه داد: سرفصل اول این طرح جنایت آمریکا علیه مردم ایران؛ سرفصل دوم جنایات آمریکا علیه مردم سایر کشورها و سرفصل سوم نیز درباره جنایت آمریکا علیه مردم آمریکاست.

حوائجی با اشاره به برپایی ایستگاه های ویژه در ذیل راهپیمایی 13 آبان تصریح کرد: غلاوه بر کمپین ها، ایستگاه های ویژه روز راهپیمایی برای دختران و پسران دانش آموز برپا می شود تا ضمن ساماندهی کمپین ها، به شعار نویسی دستی نیز پرداخته شود.

وی  از تحت پوشش قرار گرفتن درصد بالایی از مدارس استان در طرح های بصیرت افزایی این اتحادیه خبر داد و افزود: در سال تحصیلی 93-94 حدود 50  درصد از مدارس مقطع متوسطه در شهر مشهد تحت پوشش فعالیت های این اتحادیه قرار گرفته اند.

حوائجی از ورود اتحادیه انجمن های اسلامی به مدارس دوره اول متوسطه خبر داد و گفت: شهر مشهد، شهری پیشرو در انجام و اجرای فعالیت های اتحادیه است و ورود این اتحادیه به مدارس متوسطه دوره اول برای نخستین بار و به ابتکار شهر مشهد صورت می گیرد که این طرح به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار