مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 388 نفر طی 6 ماهه نخست امسال بر اثر تصادف و سوانح رانندگی در مازندران جان باختند.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: 388 نفر شامل 386 نفر مرد و بقیه زن بر اثر تصادفات رانندگی در محورهای مازندران جان باختند.
وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 9 درصد کاهش داشت.
عباسی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در سه محور درون‌شهری، برون‌شهری و راه روستایی تصریح کرد: جاده‌های برون‌شهری با 274 مورد بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب محور درون‌شهری با 98 و راه روستایی با 16 مورد فوتی در رده‌های بعدی جای دارند.
وی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با 74 مورد، بابل با 52 مورد و آمل و چالوس هر کدام با 42 مورد است.
عباسی در تفکیک وضعیت متوفی بیان کرد: در زمان وقوع تصادف 116 نفر از افراد سرنشین، 102 مورد عابر، 86 نفر موتورسوار، 69 نفر راننده و 15 نفر دوچرخه‌سوار جان دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: طی 6 ماه امسال 8 هزار و 303 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشت.
وی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار