کد خبر: ۱۱۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 28 October 2015

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: راه‌آهن «قزوین - رشت» از پروژه‌های بزرگ و اولویت‌دار بخش ریلی کشور است که با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین، «منوچهر حبیبی» با ارائه گزارشی از پروژه‌های ملی و استانی اجرا شده در استان به‌ویژه در بخش راه اظهار کرد: در استان قزوین کارهای مهم و اساسی در حوزه‎‌های مختلف در دست اقدام و در حال اجراست.

وی افزود: در حوزه‌ی راهسازی پروژه‌ی راه «قزوین - الموت - تنکابن» در دست اقدام است و این پروژه یک پروژه پدافندی است که با تکمیل شدن آن 40 درصد حجم و بار ترافیکی جاده‌ی چالوس و محورهایی که از شمال به سمت تهران هستند را کاهش خواهد داد.

حبیبی تصریح کرد: این پروژه از نظر میزان مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی قابل توجهی را به‌دنبال دارد به‌گونه‌ای که براساس گزارش‌های کارشناسی سالانه بالغ بر 100 میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت با افتتاح این راه اتفاق خواهد افتاد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این پروژه راه میان‌بر از قزوین به سمت تنکابن و استان مازندران است که شاهد رونق گردشگری نیز در این منطقه خواهیم بود.

وی گفت: 148 کیلومتر طول مسیر این پروژه است که بیش از 90 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

حبیبی با اظهار امیدواری نسبت به بهره‌برداری فاز نخست این پروژه تصریح کرد: فاز نخست این پروژه تا سه راهی شهرک در منطقه الموت واقع شده که امید است با اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده فاز نخست این طرح در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در خصوص راه «قزوین - الموت - کلاچای» افزود: این پروژه یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار حوزه‌ی راه‌سازی است که در سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استان از این پروژه بازدید شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و عملیات اجرایی در 5 کیلومتر از این طرح آغاز شده است.

حبیبی در خصوص پروژه راه‌آهن «قزوین - رشت» خاطرنشان کرد: طول این پروژه 164 کیلومتر است که بیش از 90 کیلومتر آن در محدوده استان قزوین قرار دارد و بیش از 70 کیلومتر آن در حال ریل‌گذاری است و 35 کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و هم‌اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو پروژه‌های بزرگ و اولویت‌دار بخش ریلی کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار