معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 184 هزار تن شیر در سال در همدان مصرف می‌شود، گفت: سالانه 374 هزارتن شیر خام در استان همدان تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 28 October 2015
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 184 هزار تن شیر در سال در همدان مصرف می‌شود، گفت: سالانه 374 هزارتن شیر خام در استان همدان تولید می‌شود.

به گزارش تسنیم؛محمدنظرپور اظهار داشت: سالانه 374هزارتن شیرخام دراستان همدان تولید می‌شود که 184هزارتن آن دراستان مصرف و 19هزارتن آن به صورت مازادبرمصرف به دیگر استان‌های کشورصادر می‌شود.

وی مصرف سالیانه شیرخام در استان همدان را 184 هزار تن دانست و گفت: 97 درصد از تولید شیر خام استان از دام‌های سنگین و 3 درصد آن از دام‌های سبک تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان افزود: سرانه مصرف شیر 104 کیلوگرم است که ما حدود 60 کیلوگرم از سرانه مصرف شیر دنیا پایین‌تر هستیم.

نظر پور میانگین سرانه مصرف را 160 کیلوگرم دانست که این آمار در کشور و در استان همدان 104 کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های پرورش دام‌های سنگین در استان همدان، این استان از نظر تولید شیر و گوشت یکی از استان‌های غنی در سطح کشور است و باید برنامه‌ای برای افزایش سرانه مصرف فرآورده‌های گوشتی و لبنی در استان ایجاد شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: 370 هزار راس گاو و گوساله اصیل و بومی، یک میلیون و 400 هزار رأس گوسفند و 300 هزار راس بز و بزغاله نیز در استان وجود دارد که ظرفیتی بالا در تولید محصولات گوشتی و لبنی در استان فراهم کرده است.

نظر پور همچنین گفت: 340 واحد پرورش گاو شیری صنعتی با ظرفیت 24 هزار رأس در استان فعال است که سالانه 370 هزار تن شیر در کشور تولید می‌شود و رتبه نهم تولید شیر خام در کشور را داریم.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 170 تا 190 تن شیر به صورت مازاد از استان همدان خارج می‌شود تاکید کرد: باید با افزایش سرانه مصرف، کل شیر تولیدی در استان به مصرف برسد و این امر نیازمند فرهنگ‌ سازی در راستای استفاده از محصولات لبنی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار