گزارش اختصاصی تابناک ایلام
در برنامه ۹۰ اعلام شد که فدراسیون فوتبال به هریک از استانها در لیگ دسته دو کشوری امتیاز یک تیم جهت حضور در مسابقات داده است که مسئولین تربیت بدنی استان ایلام سهمیه استان را به پارس جنوبی واگذار کرده است!!!
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 28 October 2015
دربعضی از سایتهای خبری استان ایلام موضوع فروش امتیاز تیم فوتبال استان ایلام  به پارس جنوبی مطرح شده است با این مضمون که در برنامه ۹۰ اعلام شد که فدراسیون فوتبال به هریک از استانها در لیگ دسته دو کشوری  امتیاز یک تیم جهت حضور در مسابقات داده است که متاسفانه مسئولین تربیت بدنی استان ایلام سهمیه استان را به مبلغ ۴۰۰ میلیون به تیم پارس جنوبی واگذار کرده است!!!
به گزارش تابناک ایلام ،موضوع فروش امتیاز تیم فوتبال استان آنچنان بصورت یکطرفه مورد قضاوت قرار گرفته است که با مطالعه آن، تنها موضوعی که  به ذهن مخاطب متبادر می شود تبانی واهمال مسوولین ورزش استان است، به این معنا که مسوولین ورزش وجوانان استان ایلام در  اقدامی کاملا مخالف با ورزش استان ودر راستای اهداف منفعت طلبانه شخصی وسازمانی به این کار مبادرت نموده اند.

واقعیت این است که اثرات یک خبر یا گزارش خبری که همسو  با هدف نگارنده باشد می تواند اثرات مثبت ویا گاها منفی وزیانباری بر مخاطب داشته باشد ،گاهی اهداف مغرضانه ای که در پشت  یک گزارش یا خبر پنهان شده باشد می تواند عملکرد یک سازمانی حتی  با کارنامه درخشان را تحت شعاع قرار دهد وگاها نیز به عکس این موضوع  عمل نماید.

رسالت خبری ورسانه ای حکم می کند در بیان مطالب وانتشار گزارشات غرض ورزی های سیاسی وجناحی وحتی شخصی در حاشیه وبیان حقایق در متن باشند اما انگار در این دوره زمانه اصول اخلاق خبری ورسانه ای لگد مال شده وحاشیه ومتن جای خود را باهم عوض کرده اندگرایشات حزبی وسیاسی براخلاق رسانه ای تقدم گرفته ورسالت خبری  به حاشیه رانده شده است.

خبرنگار تابناک ایلام بدور از هرگونه تعصب وگرایش سیاسی وبر مدار اخلاق رسانه ای حقیقت موضوع فروش امتیاز تیم فوتبال ایلام را از کانال رسمی پیگیری نموده است که یافته های خبر نگار ما با گزارش منتشره در برخی سایتهای خبری استان با تفاوتی 180درجه ای کاملا در تضاد است .

مدیرکل ورزش وجوانان استان ایلام در پاسخ به سوال خبر نگار تابناک ایلام مبنی بر چرایی فروش امتیاز تیم فوتبال جوانان این استان اظهار داشت:فدراسیون فوتبال امتیاز یک تیم فوتبال دسته دوم ر ابه سازمان ورزش وجوانان وهیات فوتبال استان ایلام واگذار کرد مشروط براینکه بتوانیم با تهیه اسپانسر مقدمات تامین بازیکنیان ومربیان تیم فراهم شود.

وی افزود: برای تهیه اسپانسر تیم یک فرصت ده روزه ای به سازمان ورزش وجوانان وهیات فوتبال ایلام داده شد که چنانچه در طول این مدت نتوانیم اسپانسری برای تیم تهیه نماییم بخودی خود امتیاز داده شده کان لم یکن اعلام ودراختیار استان دیگری قراربگیرد.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: ازآنجاییکه این سازمان با شرکتهای مختلف از قبیل نفت وگاز وپتروشیمی وکارخانه سیمان وهمچنین بانکهای استان مکاتبه لازم را برای عهده دارشدن اسپانسری تیم فوتبال بعمل آورده اما بدلیل بالا بودن هزینه تیم داری کسی عهده دار این موضوع نشد.

مدیر کل ورزش وجوانان استان ادامه داد:با رایزنی های صورت گرفته با فدراسیون فوتبال  امتیاز تیم استان در قبال 350میلیون تومان دراختیار شرکت نفت پارس جنوبی  قرار گرفت واین مبلغ فرصتی را پیش روی ما قرار داد تا بتوانیم ساختمان هیات فوتبال استان تهیه نموده وودرصدی را هم صرف  تحکیم پایه های فوتبال استان نماییم .

وی تصریح کرد: این موضوع فرصتی ر ابوجود آورده است که ضمن آماده سازی زیرساختهای فوتبال استان بتوانیم با شناسایی اسپانسر در اولین فرصت زمینه فعال نمودن این تیم را دراستان فراهم نماییم ،لازم است مردم عزیزاستان بدانند امتیاز تیم کماکان به استان تعلق دارد وچنانچه کسی اسپانسری تیم را عهده دارشود امتیازاین  تیم دراختیار ایشان قرارداده خواهد شد.

حیدرزاده در پایان گفت: ازآنجاییکه با اتمام مهلت تعیین شده برای تهیه اسپانسر می بایست امتیاز تیم بصورت رایگان به استانهای دیگر واگذارشود ،توانستیم با رایزنی های صورت گرفته  مسوولین فدارسیون فوتبال کشور را مجاب نماییم که این امتیاز بصورت مشروط ودرقبل مبلغ اعلام شده واگذارشود تا ازاین مساله بعنوان یک فرصت برای ورزش استان بهره گیری شود وقطعا هم چنین خواهد بود واین موضوع تهدیدی تهدیدی را متوجه فوتبال استان ننموده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار