مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 29 هزار کودک دارای اختلال بینایی و نابینایی در استان شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 27 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری، سعید آرام ظهر امروز در مراسم اجرای طرح پیشگیری از اختلال بینایی در یکی از مهدهای کودک مرکز استان اظهار کرد: طرح پیشگیری از اختلال چشمی از سال 74 در کشور شروع و اجرای این طرح از زمان شروع تاکنون 20 ساله شد.
وی با بیان اینکه در طرح پیشگیری از تنبلی چشم برنامه داریم که کم‌بینایی و نابینایی را کنترل کنیم، تصریح کرد: اگر این بیماری در دوران سه تا 6 سالگی شناسایی شود، از ایجاد کم‌بینایی پیشگیری می‌شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: در طرح جلوگیری از اختلال بینایی در استان بیش از یک میلیون و 100 هزار کودک تحت معاینه قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در این طرح 29 هزار کودک دارای اختلال بینایی و نابینایی شناسایی شدند که با اقدامات انجام شده تنبلی چشمی 11 هزار و 400 کودک برطرف شد.
آرام با اعلام اینکه در طرح پیشگیری از اختلال چشمی ویژه کودکان بیش از 76 درصد کودکان زیرپوشش قرار گرفتند، افزود: در سال‌جاری تلاش داریم 85 درصد کودکان در این طرح مورد معاینه قرار گیرند.
وی از استقرار بیش از 2 هزار و 500 پایگاه در سطح استان خبر داد و بیان داشت: طرح جلوگیری از تنبلی چشم در همه مدارس و پیش‌دبستانی اجرا می‌شود و در روستاهای فاقد پایگاه نیز متولیان اصلی مستقر می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: اجرای طرح جلوگیری از اختلال چشمی در صورتی موثر است که کودکان در سن سه تا 6 سالگی مورد معاینه قرار گیرند.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری و یا شناسایی کودکان دارای اختلال چشمی باید سه مرحله معاینه انجام شود.
آرام با اعلام اینکه برای خانواده‌های نیازمند نیز برنامه‌ریزی مناسب انجام شد تا از خدمات این طرح رایگان برخودار شوند، ادامه داد: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم نیاز به خدمات بیمه‌ای نیست و در صورت نیاز به خدمات تخصصی برای افراد نیازمند بهزیستی هزینه این خدمات را نیز پرداخت می‌کند.
وی در پایان درباره تعداد افراد نابینا در مازندران گفت: در حال حاضر 3 هزار و 800 نابینا از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار