مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران:
وجود بلایای طبیعی فراوان در کشور ضرورت نهادینه کردن فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی را روز به روز بیشتر می‌کند و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 27 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران گفت: وجود بلایای طبیعی فراوان در کشور ضرورت نهادینه کردن فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی را روز به روز بیشتر می‌کند و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

«محمد شهرکی» اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی حامی و حافظ منافع و منابع بهره‌برداران حوزه کشاورزی بوده و 47.2 درصد بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی کشور در بخش کشاورزی نهفته شده و وجود 200 شغل زیرمجموعه در حوزه‌ی باغبانی، دامداری، دامپروری و زنبورداری و صنایع وابسته رسالت صندوق بیمه‌ی کشاورزی را بیشتر می‌کند.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران ادامه داد: ایران از لحاظ بلایای طبیعی جزء 10 کشور بلاخیز طبیعی جهان است که به همین منظور نیازمند حمایت از مولدان این بخش هستیم.

شهرکی با اشاره به اینکه این صندوق هر ساله تعدادی از کشاورزان در سطح کشور که متقاضی استفاده از مزایای این صندوق هستند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بیمه هنوز برای بهره‌برداران به‌ خوبی جانیفتاده و از رسانه‌ها می‌خواهیم که برای فرهنگ‌سازی و جامعیت‌بخشی این صندوق جامعه کشاورزی را یاری کنند.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه این صندوق از سال 1363 راه‌اندازی شد، تصریح کرد: 150 نوع محصول کشاورزی در سطح کشور و 30 نوع محصول در سطح استان ایلام تحت پوشش این صندوق هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار میلیارد ریال به دستور دولت تدبیر و امید از این صندوق در سال زراعی 94-93 غرامت پرداخت شده، عنوان کرد: با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور و دولت تدبیر و امید به حوزه کشاورزی انتظار داریم که دولت مردمی تدبیر و امید با انجام تعهدات خود به صندوق، روند پرداخت غرامت به بیمه گزاران تسریع شود.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران تأکید کرد: ما نیازمند حمایت دولت برای تأمین اعتبار کافی در خصوص پرداخت غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی هستیم و مسئولان ارشد استان‌ها نیز در این زمینه باید همراهی لازم را داشته باشند.

شهرکی با بیان اینکه اگر بیمه محصولات کشاورزی مانند بیمه شخص ثالث اتومبیل اجباری بود بسیاری از مشکلات این بخش مرتفع می‌شود، اظهار کرد: تخفیف بهره بانکی در تسهیلات برای خرید نهاده‌های کشاورزی، اقساطی کردن حق بیمه برای کشاورزان و پرداخت هزینه‌های جاری به گندم و کلزاکاران آبی ازجمله مزایای در نظر گرفته‌شده برای کشاورزانی است که از خدمات صندوق بیمه کشاورزی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: خسارت‌های مالی به کشاورزان در بخش‌های مختلف هنوز پرداخت نشده و در تلاش هستیم که فاصله پرداخت غرامت‌ها را کوتاه کنیم.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران در پایان خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی شود که فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی در بین جامعه هدف ما نهادینه شود و اعتبارات تخصیص‌یافته از طرف دولت وصول شود تا پرداخت غرامت‌ها به‌ راحتی صورت پذیرد و کشاورزان ما برای بیمه کردن محصولات خود بیشتر ترغیب شوند.

شهرکی از ایسنا به‌ عنوان رسانه‌ای علمی و دانشگاهی نام برد و از فعالان این رسانه خواست تا با تهیه‌ی گزارش‌های تحلیلی و توصیفی به کشاورزان و صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی کمک بیشتری کنند.

«اسماعیل نعمتی» - مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان ایلام در این نشست گفت: در سال زراعی 94-93 شاهد پدیده خشک‌سالی در سطح استان ایلام بودیم و در بخش زراعت 20 میلیارد ریال غرامت در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: این در حالی است که حق بیمه دریافتی استان 600 میلیون تومان بوده و در مجموع 2.3 برابر غرامت نسبت به حق بیمه دریافتی پرداخت می‌شود.

«هدایت‌الله ناصری» - مدیر روابط عمومی بانک کشاورزی استان ایلام نیز از رسانه‌ها خواست تا در زمینه مزایای بیمه کردن محصولات کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند تا شاهد ترغیب بیشتر کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود باشیم./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار