کد خبر: ۱۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 27 October 2015
رشت - ایرنا - مدیر ساخت و توسعه راه های گیلان از ساخت و پایان عملیات اجرایی دوربرگردان نیاکو در محور اصلی آستانه - لاهیجان خبر داد و گفت: روش اجرای دور برگردان اقتصادی ترین گزینه برای ایمن سازی محورهای اصلی استان گیلان است.

محمدرضا نازک کار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این روش ساخت با توجه به استانداردهای بین المللی اجرا می شود، افزود: ایمن سازی محورهای ارتباطی به ویژه محورهای پرتردد و شریانی استان یکی از برنامه های مهم و اساسی این اداره کل است که در تمامی محورها اصلی با اولویت بندی و تامین اعتبار اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: در این راستا و به منظور ارتقای ایمنی و تسهیل در امر تردد و تغییر مسیرها، استاندارد سازی بریدگی ها در بزرگراه شریانی آستانه - لاهیجان احداث دوربرگردان نیاکو در دستور کار قرار گرفت که طی مدت 25 ماه با صرف هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این دوربرگردان با پایان عملیات زیرسازی آسفالت به طول یکهزار متر نصب گاردیل و علائم و خط کشی به اجرا درآمده است.
مدیرساخت و توسعه راه های گیلان با تاکید بر ضرورت اصلاح دوربرگردان ها تصریح کرد: بدلیل خطی بودن شهرها و قرارگیری مراکز جمعیتی در حاشیه راه ها بریدگی های زیادی برای دسترسی راه های مواصلاتی وجود دارد که در این راستا بهترین و اقتصادی ترین گزینه در پارامترهای سازه ایمن سازی بریدگی ها به روش اجرای دوربرگردان است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بررسی های به عمل آمده و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی قدم هایی مثبت در راه ارتقای سطح ایمنی در زمینه حمل و نقل جاده ای در استان برداشته شده است که امیدوارم با تامین بموقع اعتبارات اجرایی شود.
محور آستانه - لاهیجان یکی از پرتردد ترین جاده های استان گیلان است که گاهی حتی بیشترین تردد خودروها را در یک فصل به خود اختصاص می دهد.
10 هزار و 628 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و 787 کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و 133 کیلومتر راه فرعی 311 کیلومتر را اصلی، 344 کیلومتر بزرگراه و 53 کیلومتر آزادراه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار