به دنبال شگرد جدید کلاهبرداری‌ها صورت گرفت:
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به مراکز ارائه دهنده اینترنت و کافی‌نت‌ها به منظور نیفتادن در دام سودجویان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸ 27 October 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی جواد جهانشیری در گفت‌وگو با فارس، با هشدار جدی به مراکز ارائه‌دهنده اینترنت و کافی‌نت‌ها، اظهار کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از آسیب خود و دیگران و به منظور نیفتادن در دام سودجویان هنگام مراجعه به کافی‌نت‌ به مراکزی مراجعه کنند که مجهز به دوربین مداربسته باشد و کافی‌نت‌ها و سایر مراکز مرتبط نیز مشخصات دقیق مراجعین را هنگام ورود ثبت کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به کلاهبرداری‌های جدید، تصریح کرد: افراد سودجو به منظور رد گم‌کنی، کلاهبرداری‌های خود را از مراکز ارائه دهنده اینترنت و کافی‌نت‌ها انجام می‌دهند تا شناسایی نشوند.

وی ادامه داد: اگر پلیس با جرمی برخورد کند که به مکان‌های ارائه‌ دهنده اینترنت و کافی‌نت‌ها مربوط شود بلافاصله با این مراکز برخورد می‌کند؛ بنابراین لازم است کافی‌نت‌ها به دوربین مجهز باشند و مشخصات دقیق مراجعه‌کنندگان را ثبت تا مورد سودجویی قرار نگیرند.

جهانشیری با اشاره به تهدید و آسیب‌های استفاده از فضاهای مجازی عنوان کرد: امروز بیشتر اقشار جامعه توسط تلفن همراه در فضاهای مختلف اجتماعی قرار دارند اما باید توجه داشت که استفاده از این شبکه‌ها نیازمند توجه به برخی مسائل است تا در آینده مشکلی برای افراد به وجود نیاید.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه جعل هویت یکی از شایع‌ترین جرایم در فضای مجازی است، گفت: افراد باید نسبت به فیلم‌ها و عکس‌های شخصی خود که از طریق فضاهای مجازی برای یکدیگر ارسال می‌کنند مراقبت داشته باشند و حتی‌الامکان از این اقدام جلوگیری کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار