کد خبر: ۱۱۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 26 October 2015
 مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که سامانه بارش زایی از اواخر امروز بتدریج وارد آسمان این استان می شود.

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی اداره کل هواشناسی ایلام، یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: با توجه به تقویت این سامانه از روز سه شنبه تا روز جمعه و همچنین پتانسیل بارش قوی آن انتظار آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال در تردد درون شهری و برون شهری در ساعاتی از روز سه شنبه تا جمعه هفته جاری می رود.
وی یادآور شد: سامانه فوق از روز شنبه به آرامی تضعیف شده و در ساعاتی از زمان فعالیت سامانه علاوه بر رخداد رعد و برق سرعت وزش باد به بازه نسبتا شدید تا شدید خواهد رسید و احتمال نفوذ گرد و غبار هم به برخی مناطق استان وجود دارد.
شیخ الملوکی تاکید کرد: لازم است مسوولان امر تدابیر لازم را جهت کاهش خسارات احتمالی این سامانه بکار بگیرند چرا که ورود این سامانه موجب کاهش پنج تا 10 درجه ای دمای استان می شود.
بر اساس این گزارش از تاریخ 30 مهر تا سه آبان سال جاری بدره با 29، آبدانان 18 و دره شهر با 14 میلی متر بیشترین مقدار بارندگی استان را به خود اختصاص داده و میزان متوسط بارش در شهر ایلام نیز 4.5 میلی متر بوده است.
کارشناسان هواشناسی استان ایلام با توجه به تغییرات دمایی و جوی به کشاورزان مناطق گرمسیر توصیه کرده اند کاشت دانه روغنی کلزا را تسریع ببخشند و عملیات شخم و آماده سازی زمین برای کشت غلات پاییزه آبی را انجام دهند، همچنین کشاورزان مناطق شمالی هم برنج مزارع خود را هر چه سریعتر برداشت کنند.
تسریع در برداشت انواع محصولات پاییزه و انبار کردن آن در مکان های سرپوشیده قبل از شروع بارش ها، عدم اتراق و چرای دام ها در کنار مسیل ها و رودخانه ها، مبارزه با آفات مزراع، تنظیم رطوبت و دمای گلخانه ها و مرغداری ها از دیگر توصیه های کارشناسان به کشاروزان استان در این هفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار