مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در دنیای امروزی بر لزوم رفع ضعف های این حوزه در استان و کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 26 October 2015
مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در دنیای امروزی بر لزوم رفع ضعف های این حوزه در استان و کشور تاکید کرد.

جعفر همتی صبح امروز دوشنبه در آئین زنگ پدافند غیرعامل که به مناسبت آغاز هفته پدافند غیر عامل در دبیرستان شاهد حمزه سید الشهدا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون ۲۳۰ هزار شهید دفاع مقدس پابرجاست و اگر رزمندگان دفاع مقدس نبودند امروز کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران در صحنه جغرافیای جهان وجود نداشت.

مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه افزود: مسئولان و دانش آموزان بدانند که انقلاب اسلامی ایران به یمن جانفشانی شهدای بزرگ به وجود آمد و اصولی در این انقلاب ترسیم شده که ما تا به امروز پای این ارزش ها ایستادیم.

همتی استقلال را مهمترین شرط برای عرضه اندام در جهان عنوان کرد و افزود: استقلال از سلسله پارامترهای کشور ما است و از نان شب برای ما واجب تر است اما قبل از پیروزی انقلاب کشور وابسته به تصمیم آمریکا و انگلیس بود.

وی استراتژی جمهوری اسلامی ایران را حفظ استقلال در تمام ارکان نظام دانست و بیان کرد: شهدای ما یک وجب از سرزمین یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتری وسعت کشور را تسلیم دشمن نکردند در حالیکه ۲۰۰ سال پیش پادشاهان بی کفایت از خاک کشور حراست نکرده و بخش هایی از ایران جدا شد.

مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه با اشاره به ۲۳۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده در جمهوری اسلامی ایران گفت: ما برای حفظ انقلاب بهای گزافی را با تقدیم خون شهدایمان پرداخت کردیم و اکنون نظام با اشراف کامل و تدبیر ولایت فقیه پیش می رود.

همتی افزود: در اموری همچون سیستم های موشکی و پدافند عامل به خاطر پیگیری شخص مقام معظم رهبری موفق هستیم همچنانکه از موشک شهاب ۳ رونمایی شد اما موشک هایی بالاتر از آن در نظام ساخته شده که برای دشمن رونمایی نشده است.

ایران در بحث سلول های بنیادی یکی از ۱۰ کشور برتر دنیاست

وی ادامه داد: به لطف پیگیری ها و تاکید ولی فقیه امروز ایران در بحث سلول های بنیادی یکی از ۱۰ کشور برتر دنیاست و در مسائل نانو از پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستیم اما در پدافند غیر عامل نیز باید از کشورهای پیشرو باشیم.

مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه در امور ایثارگران گفت: باید به گونه ای آماده باشیم تا به هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله و ... کمبودی احساس نشود.

همتی مبارزه با مستکبران، دفاع از مردم مظلوم فلسطین را از اصول جمهوری اسلامی ایران عنوان و اظهار کزد: ما عزت خود را با هیچ چیزی معاوضه نخواهیم کرد و باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه مدارس و سیستم های خدمات رسان ما آسیب پذیر هستند، گفت: مقام معظم رهبری به سردار جلالی مسئول پدافند غیر عامل کشور تاکید کردند که باید مراکز حساس و حیاتی خود را حفظ کنیم.

باید ضعف ها در حوزه پدافند غیرعامل برطرف شود

مسئول امور ایثارگران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: دشمنان ما قوی هستند و ما نیز همچنانکه در مسائل موشکی، مکانیزه، زرهی، توپخانه، پیاده و ... یکی از توانمندترین کشورها هستیم باید در پدافند غیرعامل نیز قوی باشیم.

وی با بیان اینکه کشور و استان کرمانشاه در بحث پدافند غیرعامل با ضعف هایی مواجه است، گفت: باید به گونه ای آماده باشیم که با یک انفجار و تهدید دشمن تمام شهر را تعطیل نکنیم همچنانکه مقام معظم رهبری فرمودند اگر پدافند غیرعامل نباشد تمام دستاوردهای یک کشور در نصف روزی از بین می رود.

همتی تاکید کرد: با توجه به مرزی بودن استان کرمانشاه باید در احداث تمام ساختمانها قانون ماده ۲۱ رعایت شود همچنین تمام کارخانجات نیز مسائل پدافند غیر عامل را رعایت کنند البته شخص استاندار با ۱۲ کارگروه پیگیر این مسئله هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور ابرقدرت دنیای اسلام که دشمنان فراواتی دارد باید مسائل پدافند غیر عامل در تمام کارخانجات مراکز نفتی نیروگاه ها و ... در کشور رعایت شود.

همتی در پایان گفت: به ۵ نفر از دانش آموزان دبیرستان حمزه سید الشهدا که مقاله برتر در مورد پدافند غیر عامل با محوریت آموزش و پرورش ارائه دهند جوایزی به ارزش یک میلیون ریال اهدا می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار