مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: 51 هزار و 500 نفر در همدان متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای بیش از 42 هزار نفر صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 26 October 2015
مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: 51 هزار و 500 نفر در همدان متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای بیش از 42 هزار نفر صادر شده است.

به گزارش تسنیم؛عبدالله مقصودی‌فر اظهار داشت: براساس تصمیم سازمان ثبت احوال کشور که مرجعیت امور هویتی را برعهده دارد اجرای طرح صدور کارتهای ملی هوشمند جایگزین کارتهای ملی فعلی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه کارت‌های هوشمند ملی زمینه برقراری دولت الکترونیک را فراهم می‌کند، افزود: با بهره‌مندی افراد از این کارتهای جدید هوشمند یک جامعه اطلاعاتی ایجاد می‌شود و شرایط امن در فضای دیجیتالی برقرار و حاکم می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای افرادی بالای 15 سال انجام می‌شود و این افراد باید در سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir عملیات پیش ثبت‌نام را به صورت اینترنتی انجام دهند و برای مراحل تکمیلی صدور کارت از ظریق کد رهگیری اقدام کنند.

وی بیان کرد: صدور کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال توسط ثبت احوال استان همدان در نیمه دوم سال 92 به صورت رسمی با دریافت درخواست از شهروندان آغاز شده است و البته برای اجرای این طرح علاوه بر ایستگاه‌های کاری در ادارات پست، از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت نیز در استان همدان استفاده شده است.

مقصودی‌فر گفت: به منظور سهولت و تسریع در ارائه خدماترسانی به مردم، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان از سیاست‌های حمایتی دولت بوده است تا با بهره‌مندی حداکثر مردم از کارت هوشمند ملی، مدیریت هویت شهروندان در فضای مجازی با قابلیت‌های شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال فراهم شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از 51 هزار و 500 مورد درخواست کارت هوشمند ملی برای شهروندان استان همدان ثبت شده است و در این راستا برای بیش از 42 هزار نفر درخواست کننده صدور کارت هوشمند ملی انجام و تعداد قابل توجهی تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 18 هزار و 316 واقعه ولادت در استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: نرخ ولادت در همدان 7.3 درصد افزایش داشته است و در این راستا امسال به ازای هر 107 پسر، 100 دختر متولد شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ثبت ازدواج در استان همدان 2.4 درصد کاهش یافته است، افزود: در نیمه نخست امسال 10 هزار و 20 مورد ازدواج و یک‌هزار و 997 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

مقصودی‌فر با بیان اینکه میزان دوام زندگی به طور میانگین در استان همدان به 6.9 سال رسیده است، گفت: در نیمه نخست امسال به ازای هر 5 ازدواج یک طلاق در استان همدان به ثبت رسیده است و بر این اساس در هر شبانه روز 54 ازدواج و 11 طلاق گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار