رئیس شبکه بهداشت و درمان آبدانان:
رئیس شبکه بهداشت و درمان آبدانان گفت: در یکسال گذشته 620 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 25 October 2015

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبدانان گفت: در یکسال گذشته 620 میلیارد ریال اعتبار در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش تابناك ايلام، هدایت حیدری زاده روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: 100 درصد این اعتبار از محل اعتبارهای دولتی و بمنظور رفع مشکلات بهداشتی و درمانی و بهبود شاخص های اجتماعی بویژه در مناطق محروم و غیر برخوردار روستایی و عشایری هزینه شد.

وی تحول ایجاد شده در بخش درمانی شهرستان از سوی دولت تدبیر و امید را در 30 سال گذشته بی سابقه دانست و افزود: با تزریق این اعتبار ملی، همه مراکز درمانی و ساختمان های بهداشت شهری و روستایی اصلاح شد و تجهیزات فنی و پزشکی، آزمایشگاهی، اداری، رفاهی و خدماتی مورد نیاز این مراکز خریداری و نصب شد.
حیدری زاده رسالت ذاتی شبکه بهداشت و درمان را تامین سلامت جسمی، روحی و پیشگیری و درمان به موقع امراض و بیماری های مختلف اعلام کرد و یادآور شد: در قالب طرح جامع نظام سلامت، در 16 ماه گذشته 160 میلیارد ریال از اعتبارهای دانشگاه علوم پزشکی نیز برای اصلاح و تجهیز مراکز و اماکن بهداشتی و درمانی روستاهای شهرستان آبدانان هزینه شده است.
وی از فعال بودن 18 خانه بهداشت در آبدانان خبر داد و گفت: در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، ضمن تعمیر و بهسازی مراکز و ساختمان های بهورزی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز، دارو و زیر ساخت های ضروری برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه روستایی نیز تامین شد.
وی تاکید کرد: بخش های آزمایشگاهی، رادیولوژی و دندانپزشکی در مراکز درمانی مستقر در بخش های مرکزی، سرابباغ و مورموری این شهرستان نیز به پیشرفته ترین دستگاه های تشخیص طبی مجهز شد تا دیگر نیاز به اعزام بیمار به شهرهای دیگر برای این امور نباشد.
حیدری زاده گفت: 41 پزشک عمومی و متخصص در هشت مرکز درمانی، امور درمانی جمعیت 60 هزار نفری شهرستان آبدانان را بر عهده دارند./ج

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار