معاون استاندار بوشهر گفت: کنگره علمی یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری دی‌ماه امسال در بوشهر با حضور صاحب نظران و مورخان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 23 October 2015
تابناک بوشهر: فتح الله حقیقی در نشست ستاد کنگره علمی یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: رئیسعلی دلواری از سرداران بزرگ مبارزه با استعمار است که در یک قرن پیش در مقابل تجاوزگران انگلیس درحمله به بوشهر ایستاد ونام و حماسه خود را جاودانه کرد.

وی با بیان اینکه اسلامیت قیام رئیسعلی دلواری ازمهم‌ترین ویژگی‌های این نهضت بود بیان کرد: حماسه آفرینان قیام جنوب در مبارزه با استعمار برای حفظ استقلال و وطن پیشقدم شدند و چنان حماسه‌ای به فرماندهی شهید رئیسعلی دلوارآفریدند که تا ابد این قیام جاودانه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: شهید رئیسعلی دلواری وهم‌‌رزمانش با گرفتن فتوا از علمای دینی مانند آیت‌الله بلادی، آیت‌الله سید مرتضی علم‌الهدی و آیت‌الله برازجانی در مقابل تجاوزگران انگلیسی ایستادند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مبارزه رئیسعلی دلواری در یک قرن پیش با انگلیس متجاوز در سکوت تاریخ باقی مانده بود گفت:  امسال یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری 11 شهریور با حضور وزیر کشور در دلوار برگزار شد.

حقیقی با اشاره به برگزاری کنگره علمی یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری تصریح کرد: کنگره علمی شهید رئیسعلی دلواری دی‌ماه امسال در بوشهر با حضور صاحب نظران و مورخان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تمامی آثار و مقالات علمی مربوط به این کنگره بررسی شده و در قالب کتاب 660 صفحه به چاپ می‌‎رسد.

وی عنوان کرد: در کنار کنگره علمی شهید رئیسعلی دلواری، نمایشگاه عکس و اسناد نهضت جنوب ایران برگزار می‌شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در نخستین کنگره علمی شهید رئیسعلی دلواری از ترجمه فارسی کتاب واسموس که مربوط به جنگ جهانی اول و مبارزات مجاهدین استان بوشهر در برابر کشور انگلستان است رونمایی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار