مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به بیش از ۶۰ هزار تُن برسد که در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹ 05 April 2024

تابناک خوزستان: ه نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، امروز چهارشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) از بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی کشت و صنعت هفت‌تپه بازدید کرد.

در این بازدید، عبدعلی ناصری، ضمن گفتگو با کارگران و کارکنان، از نزدیک در جریان روند تولید و وضعیت این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در حاشیه این بازدید با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر هفت‌تپه گفت: تاکنون با برداشت ۵۲ درصدی مزارع نیشکر، بیش از ۳۲ هزار تُن شکر تولید شده است؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به بیش از ۶۰ هزار تُن برسد که در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ناصری خروج از رکود و رسیدن به توسعه پایدار در هفت‌تپه را نتیجه «مشارکت و همدلی» کارگرانی برشمرد که با تلاش‌های جهادی، زمینه را برای «جهش تولید» در سال جدید مهیّا کرده‌اند.

از آغاز برداشت نیشکر در سال گذشته تا امروز، بیش از ۴۱۱ هزار تُن نیشکر در این کشت و صنعت برداشت شده و تا پایان عملیات برداشت در اردیبهشت ماه امسال، به بیش از ۸۰۰ هزار تُن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای هفت‌تپه از جمله افزایش ظرفیت تولید، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات و رسیدن به توسعه پایدار پرداخت و بیان کرد: با تداوم روند فعلی در سایه مشارکت و تلاش همه کارکنان، شاهد درخشش و پیشرفت روزافزون این شرکت نیشکری خواهیم بود.

خبرهای شیرین دیگری در راه است

ناصری در پایان با بیان اینکه خبرهای شیرین دیگری از هفت‌تپه در راه است، از برنامه‌های این شرکت برای رسیدن به تولید حداکثری شکر و فعال‌کردن همه ظرفیت‌های غیرنیشکری خبر داد.

در کنار تولید شکر، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه نیز روند مطلوبی را طی می‌کنند؛ روندی که در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود. کشت مرکبات در سطح ۲۰ هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، گلخانه‌ها، تاکستان، پرورش بلدرچین و دامداری ۶۷۷ رأسی از جمله این طرح‌ها است که در این واحد نیشکری فعال شده و رضایتمندی کارگران و کارکنان را به دنبال داشته است.

این رضایت ایجاد شده به‌گونه‌ای است که کارگران هفت‌تپه، در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، هم‌زمان با دور دوم سفرهای ریاست‌جمهوری به خوزستان، در قدردانی از حمایت‌های دولت سیزدهم، با «یزله» و استقبالی کم‌نظیر از ابراهیم رئیسی، نشان دادند که قدردان مسئولین و مدیرانی هستند که به وعده‌هایش عمل می‌کنند.

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار