مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: پیکر مطهر شهید سیدعباس صالحی روزبهانی با موافقت آیت‌الله مکارم شیرازی روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه مستقیم به شهرستان بروجرد منتقل شده و روز شنبه مراسم تشییع و خاکسپاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ 05 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال حادثه تروریستی ۲۱ رمضان، ۱۳ فروردین در شهر دمشق در کشور سوریه که برای جمعی از سرداران اتفاق افتاد و منجر به شهادت این عزیزان شد؛ یکی از این شهدا «سیدعباس صالحی روزبهانی»، از شهرستان بروجرد بود؛ در همان ساعات اولیه به منزل شهید والامقام رفتیم.

وی افزود: با توجه به شرایطی که این شهید والامقام قبل از شهادتش وصیت کرده بود که اگر شهید شدم در کنار شهدای مدافع حرم بهشت زهرا دفن شوم، اما به علت اینکه خانواده شهید در بروجرد هستند و به علت مشقت رفت و آمد بر سر مزار شهید درخواست دفن شهید در شهرستان بروجرد را داشتند، توسط دفتر نماینده، ولی فقیه در لرستان با دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی که مرجع تقلید شهید بودند پیگیری لازم انجام شد و نامه‌ای نوشتیم که براساس ضرورت ماجرا آیت‌الله مکارم شیرازی با حکم ثانویه خویش برای دفن شهید در شهرستان بروجرد موافقت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه روز چهارشنبه شهدا وارد تهران شدند، گفت: این شهدا روز پنج شنبه در معراج شهدا هستند و روز جمعه مراسم تشییع برای شهدا همزمان با روز قدس برگزار می‌شود و مراسم شبی با شهدا نیز روز جمعه خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه بعد از نماز جمعه شهدایی که قرار است در تهران دفن شوند، به خاک سپرده می‌شوند و شهید صالحی روزبهانی نیز مستقیم به شهرستان بروجرد منتقل می‌شود، افزود: شب جمعه در حسینیه ثارالله بروجرد مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود و ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مراسم خاکسپاری و تشییع شهید در گلزار شهدای بروجرد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در پایان از عموم مردم به ویژه مردم شهید پرور بروجرد دعوت می‌شود که برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا مخصوصا این شهید والامقام که به دست پلیدترین دشمنان روی زمین به شهادت رسیده و جهت محکومیت این قضیه در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهید سیدعباس صالحی روزبهانی شرکت کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار