مدیر کل انتقال خون تهران از ساخت 5 مرکز VIP انتقال خون در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 21 October 2015
سیدمرتضی طباطبایی در حاشیه نشست خبری خود با موضوع اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات انتقال خون وجود کانتینرهایی بود که ما مجبور هستیم در شرایط نامناسب رفاهی از اهدا کنندگان خون پروسه خونگیری را انجام دهیم که مسلما امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسبی ندارند بنابراین با مشارکت خیرین اهدای خون و شهرداری تهران 5 مرکز VIP اهدای خون در مناطق یک، 4، 5، 18 و 20 در مدت 14 ماه ساخته می‌شود. این مراکز با آخرین متد ساختمان‌سازی انتقال خون در سراسر دنیا و با معماری ایرانی صورت می‌پذیرد. 

* 6 روز ذخیره خون داریم

طباطبایی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ذخیره خون در تهران 5 تا 6 روز  است و شرایط ذخیره خونی تهران در منطقه «سبز» است، گفت: در حال حاضر مشکل توزیع خون برای بیماران وجود ندارد کما اینکه شاید برای کسانی که به خون خاصی نیاز داشته باشند به صورت اورژانسی در یک مدت زمانی خون به آن‌ها اهدا شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 60 درصد خون بیمارستان‌های دولتی و 40 درصد خون بیمارستان‌ها  خصوصی را تأمین می‌کنیم، افزود: البته باید درخواست و مصرف خون منطقی شود زیرا هم اکنون بیماران تالاسمی داریم که به طور مرتب خون دریافت می‌کنند و به سن 40 سالگی رسیدند و شاهد آن هستیم که این بیماران دیگر دچار قیافه‌های عجیب مانند گذشته نیستند. 

طباطبایی ادامه داد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌ها بانک خون دارند و با آمار مراکز جراحی محدود در تهران بالغ بر 155 بیمارستان در تهران از منابع خوبی بهره‌مند می‌شوند. این آمار به اندازه کل آمار بیمارستان‌های کشور است. 

مدیر کل انتقال خون تهران تصریح کرد: هم اکنون ما با آمار 27 در هزار خون مواجهیم در حالی که میزان خونگیری تهرانی‌ها 17 درصد کل کشور است. همچنین تهران شهر ترانزیتی برای جابه‌جایی خون به دیگر استان‌ها نیز است

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار