مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت : اجرای پویش ملی "چشم به راهیم" در استان در ایام تعطیلات نوروزی به منظور فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح، ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 17 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ چشمه خاور در مراسم افتتاحیه این پویش در یک مجتمع بین راهی شهر ایلام با اشاره به علت نام‌گذاری «پویش چشم به راهیم»بیان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، سازمان راهداری به عنوان کمپین ۶۰۳۰ اقدام به پویش همراهان سفر در سراسر کشور تحت عنوان چشم به راهیم برگزار می کند.

وی مطرح کرد: ایستگاه های برای استراحت و توقف رانندگان تعبیه شده است که می طلبد رانندگان در این مسیرها توقف و استراحت کامل را داشته باشند.

چشمه خاور با بیان اینکه ۴۰ درصد کنترل وسیله نقلیه در دست سرنشینان خودرو است، گفت: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

وی خاطرنشان کرد : در پویش «چشم به راهیم» تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی ) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی گفت : سازمان در این کمپین با تولید محتوا، پذیرایی در وقت افطار و همچنین اجرایی برنامه های زنده شامل موسیقی زنده و اجرای نمایش و ارتقای فرهنگ ترافیک اقدام به برگزاری این کمپین کرده است.

چشمه خاور اظهار کرد : همزمان ۲۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی در کنار عزیزان هلال احمر،پلیس راه و اورژانس مستقر و به صورت ۲۴ ساعته و دارای گشت های شبانه حضور دارند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار