بنا بر اخبار رسیده، رییس دانشکده علوم پزشکی لار برکنار شده است، اما او برخی فشار‌ها را به کار گرفته تا از فرصت تعطیلات استفاده و مانع از درز اخبار شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ 16 March 2024

تابناک فارس به نقل از دانشجو: بنا بر اخبار رسیده، رییس دانشکده علوم پزشکی لار برکنار شده است، اما او برخی فشار‌ها را به کار گرفته تا از فرصت تعطیلات استفاده و مانع از درز اخبار شود.

اخیرا تصاویری از او با منتخب جدید شهر لار به بهانه تبریک منتشر شده که حکایت از رایزنی و لابی او برای ابقا دارد.

قطعا منتخب این شهرستان که سابقه بالایی در مجلس دارد به خوبی می‌داند که آیت الله خامنه‌ای طی دیداری که با برخی نمایندگان مجلس یازدهم داشت هرگونه مداخله نمایندگان مجلس در امور اجرایی را به شدت نهی کرده بود.

برکناری رییس این دانشکده پر حاشیه در حالی صورت می‌گیرد، که نارضایتی‌هایی گسترده‌ای در بین پرسنل درمان، بهداشت و آموزشی شهر لار به وجود آمده است.

چندی پیش بسیج دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی لارستان در انتقاد به عملکرد پرحاشیه ریاست دانشکده علوم پزشکی لارستان بیانیه‌ای را صادر کرده بودند.

آنان در بیانیه سال گذشته (۱۴۰۱) خود نوشتند: سوال ما از مسئولان ذیربط این است که انتصاب استثنایی و عجیب فردی متمایز از سایر دانشگاه‌ها / دانشکده‌های علوم پزشکی کشور (آقای محسن سلمان پور) به عنوان ریاست مجموعه علوم پزشکی لارستان، بدون هیچ گونه سابقه اداری و استخدامی، بدون اتصال به بدنه دولت، بدون تجربه و تخصص، بدون اشرافیت به منطقه، بدون تسلط بر آموزش، بهداشت و درمان و بدون سابقه هیئت علمی و بدون در نظر گرفتن توصیه‌های مشورتی مسئولان و نیک اندیشان و معتمدین با سابقه شهرستان و در کمال تأسف ضعف شدید اصول اولیه اخلاقی که منجر به توهین و کنایه‌های مکرر به مقام وزیر، معاون وزیر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین سابق دانشکده ع. پ، تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان در این مدت کم گردیده است.

۱۶ آذرماه سال جاری نیز دانشجویان به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای را صادر و از رفتار‌های رئیس دانشکده لار انتقاد کردند.

آخرین بیانیه هم مربوط به خیرین سلامت شهر لار بود که از رفتار‌های رئیس و مجموعه دانشکده علوم پزشکی لار انتقاد کرده بودند.

برخی از پرسنل درمان و بهداشت لارستان مدعی شده بودند که این رئیس دانشکده به عناوین مختلف در حالی که تاکید دولت آیت الله رئیسی و مقامات وزارت بهداشت بر حفظ نخبگان در کشور است، علیه مخالفان و منتقدان خود پرونده سازی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار