رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ، تشریح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت بازار کالا‌های اساسی در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 14 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی معتمدی پور افزود: در خصوص کالا‌های اساسی چه در موضوع ذخیره سازی و چه توزیع و موجودیت بازار در وضعیت خوبی قرار داریم.
معتمدی پور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کالا‌های مورد نیاز بازار ، مرغ است که خوشبختانه در این زمینه بازار استان مشکلی ندارد و امسال نیازی به توزیع مرغ منجمد وجود ندارد .
وی گفت: نیاز استان به مرغ در طول سال چیزی حدود ۲۱ هزار تن است که تا قبل از این ۱۴ هزار تن آن در استان تولید می‌شد، اما اکنون ما ۲۰ هزار تن تولید کرده ایم و با تکمیل زنجیره مرغ در گچساران ۸ هزار تن مازاد تولید خواهیم داشت.
معتمدی افزود: در خصوص قیمت مرغ در بازار جز استان‌هایی هستیم در کشور که پایین‌ترین قیمت را داریم ضمن اینکه با توجه به الزام ثبت تولید در سامانه، امکان هیچگونه خروج مرغ از استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: گوشت قرمز به اندازه کافی در بازار موجود است ضمن اینکه در بحث قیمت هم نسبت به کل کشور قیمت در استان مناسب و متعادل تر است.
معتمدی پور افزود: علاوه بر گوشت قرمز موجود در بازار استان ، ۱۵۰ تن گوشت قرمز گوسفندی و گوساله منجمد به قیمت ۳۱۵ هزار تومان وارد بازار توزیع کرده ایم و چنانچه نیاز بیشتری وجود داشته باشد، آماده تهیه و توزیع هستیم.

معتمدی در خصوص میوه شب عید هم گفت: میزان ذخیره سازی مناسبی داشته ایم و برابر طرح کشوری تا سوم فروردین توزیع خواهیم کرد و در صورت امکان و متناسب با میزان مصرف احتمال ادامه دادن طرح تا ۱۳ فروردین وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار