در راستای عارضه یابی مدیریت پسماند جزیره هرمز
تابناک هرمزگان_نخستین نشست خبری استارتاپ زیست محیطی جامُش، صبح امروز ۲۲ اسفند با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 13 March 2024

به گزارش تابناک هرمزگان؛ امیرارسلان عامری، مدیرعامل این استارتاپ با بیان اینکه معضل پسماند جزیره هرمز، اکنون یکی از بزرگ ترین مسائل زیست محیطی در کشور است، گفت: استارتاپ جامُش به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی در راستای حل این معضل، با الگوبرداری از جزیره تیلوس در یونان، پروژه جزیره سبز را در دست اجرا دارد؛ این پروژه از پسماندهای شیشه ای جزیره هرمز آغاز می شود و تصمیم داریم ارزش این نوع پسماند را که تاکنون کم ارزش تلقی شده و از جزیره خارج نشده، بالا ببریم و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم که باتوجه به ظرفیت موجود، دستگاه پودرکن شیشه را از یک شرکت دانش بنیان در مشهد سفارش دادیم.

 

عامری ادامه داد: این دستگاه، انواع شیشه های بازیافتی را پودر می کند که پودر شیشه به عنوان سیلیس در صنعت بتن سازی کاربرد دارد و موجب افزایش مقاومت بتن نیز می شود؛ در نظر داریم با همکاری هنرمندان هرمزی از پودر شیشه در ساخت محصولات بتنی مانند مجسمه، نیمکت و سطل زباله استفاده کنیم و برندهای حامی محیط زیست می توانند با خرید این محصولات به کمک محیط زیست جزیره بیایند.

 

وی عنوان کرد: نصب تابلوهای دومنظوره در جهت فرهنگسازی حفظ محیط زیست و تبلیغ برندهای حامی محیط زیست جزیره، برپایی کانترهایی بمنظور دریافت عوارض زیست محیطی از گردشگران، استقرار ایستگاه های بازیافت برای دریافت زباله های خشک سطح جزیره، ساماندهی لیدرها و اقامتگاه های گردشگری، پویش چتر سبز زندگی برای کاشت درخت به اسم مردم محلی و گردشگران هرمز و اختصاص بخشی از درآمد آن به توسعه مدیریت پسماند جزیره هرمز از دیگر برنامه های استارتاپ جامُش برای بهبود مشکل پسماند در این جزیره است.

 

امیرارسلان عامری افزود: متعهدیم که مسئولیت خود را در این حوزه به درستی انجام دهیم و اگر نهادهای مسئول و صنایع استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای مسئله پسماند جزیره هرمز پای کار بیایند و پیش قدم شوند، شرکت ها و برندها نیز تشویق به مشارکت می شوند؛ تصمیم داریم مجموعه های حامی محیط زیست جزیره هرمز را معرفی نمائیم.

 

گفتنی است که در حاشیه این نشست خبری از دستگاه شیشه پودرکن استارتاپ جامُش نیز رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است؛ استارتاپ جامُش به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینه مشاوره، طراحی و نظارت پروژه های محیط زیستی آغاز کرده است. هم اکنون فعالیت های استارتاپ جامُش شامل: مدیریت پسماند در مناطق گردشگری، طراحی و اجرای پویش های محیط زیستی، فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست و مدیریت منابع بازیافتی می باشد.

انتهای پیام//

 

 

برچسب ها: پسماند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار