کد خبر: ۱۱۵۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 05 March 2024

به گزارش تابناک هرمزگان// علیاکوهی در یادداشتی نوشت؛هر فردی برای زندگی سالم نیاز به رعایت نکاتی دارد که از آن در برابر خطرات بیماری های گوناگون و مختلف محافظت کند.

بیماری به معنای ناهنجاری در دو بخش جسم و روان است ، بیماری انواع مختلفی دارد هر فرد ممکن است به گونه ای بیمار شود ، عوامل خارجی مانند (میکروب ها، ویروس ها ،باکتری ،تغذیه نامناسب یا ناکافی) و یا عوامل بیرونی مانند ( کم کاری یا پرکاری تیروئید ، دیابت و…. ) و همچنین بیماری می تواند مادرزادی و ژنتیکی هم باشد.

مهم ترین عامل در مقابله با بیماری و حفظ سلامتی بدن تغذیه ی مناسب است ، مواد غذایی که داری ویتایمن ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی ، کربوهیدارت و مواد مغذی است اهمیت وجود بعضی از مواد مغذی در برای تغذیه و سلامت سلول های بدن ضروری است،

از دیگر عوامل مهم حفظ سلامت می توان روی بالابردن آگاهی راجب عوامل بیماری زا و حفظ بهداشت و رعایت نکات کلیدی سلامت اشاره کرد .

نوع بیماری جسمانی در مدت زمان درمان ، نوع درمان، داروهای مختلف ، مراقبت های لازم تفاوت ایجاد می کند. بسته به نوع بیماری درمان صورت می‌گیرد.

بعد دیگری از بیماری که به آن اشاره کردیم بیماری روان است ، بیماری روان پیچیدگی بیشتری نسبت به بیماری های جسمی دارد ،بیماری روانی نه تنها موجب حالت های روحی : اضطراب ، خشم ، ناراحتی ، بی حالی می شود موجب درد های جسمی مانند سردرد های شدید ، احساس درد و نفس تنگی در قفسه سینه ، معده درد و مشکلات گوارشی می شود .

همیشه این موضوع به چشم خورده که پیشگیری بهتر از درمان است ، تلاش برای بیمار نشدن اهمیت دادن به سلامتی روح و روان و جسم باید اولویت هر انسانی باشد عوامل مختلفی برای سلامت نگه داشتن این موارد وجود دارند و با بهتره گیری از اطلاعات مفید و تکنولوژی های پیشرفته پیدا کردن راهی برای سلامتی کار سختی نیست ، اما هنگامی که بیمار شدیم و کار از پیشگیری گذشته است باید به فکر درمان مناسب با بیماری باشیم !

بیماری های جسمی داخلی و خارجی ، با توجه به شدت و نوع بیماری باید به پزشک مراجعه کرد و اقدامات لازم جهت بهبود را انجام داد ، که البته راه مشخص و پروسه ی مختص به خود را دارد .
بیماری های مربوط به روان هم با مراجعه به پزشک مرتبط و انجام طول درمان که البته با صرف انرژی بیشتر هم همراه است صورت می‌گیرد .

جدی گرفتن خطر ابتلا به بیماری های مختلف و رعایت تمامی نکات مربوطه و تغذیه مناسبت و اهمیت به لازمه های سلامت موجب می شود زندگی ما کمتر در معرض خطر عوامل بیماری زا قرار بگیرد و زندگی سالم تری را تجربه کنیم .

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار