رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تاکنون در استان زنجان نسبت به آمار سال گذشته، کاهش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 11 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، داریوش تقی‌لو در رابطه با آمادگی اورژانس برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: پایگاه‌های اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی استان زنجان در چهارشنبه آخر سال آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی در رابطه با آماده‌باش دو بیمارستان زنجان جهت پذیرش مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری، افزود: مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال، در بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی و حضرت، ولی عصر (عج) زنجان به عنوان بیمارستان‌های رفرال استان آماده پذیرش و درمان هستند.

این مسئول با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب برای پیشگیری از حوادث و سوانح چهارشنبه‌سوری، تصریح کرد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغ شده از جانب اورژانس کشور بر امر آموزش و تشکیل کمیته‌های علمی، هماهنگی با آموزش و پرورش برای ارسال یک رابط آموزش به مدارس به صورت حضوری یا در بستر شاد و تولید محتوای آموزشی تأکید شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان از استقرار ۵ دستگاه آمبولانس در نقاط مختلف و شلوغ شهر خبر داد و گفت: مأموریت این آمبولانس‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب سه‌شنبه خواهد بود و همین‌طور در شهرستان‌ها نیز مراکز اورژانس فعال هستند.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف و شلوغ شهر زنجان بنر‌های اطلاع‌رسانی نصب خواهد شد، افزود: امسال علاوه بر بیمارستان ولیعصر زنجان خدمات مربوط به حوادث چشم در بیمارستان آیت‌الله موسوی الغدیر و امدادی ابهر نیز ارائه می‌شود.

این مسئول از کاهش تعداد مصدومان حادثه چهارشنبه آخر سال خبر داد و تصریح کرد: از یکم الی ۲۴ اسفندماه سال گذشته، ۱۸۱ نفر در استان زنجان مصدوم شدند، ولی امسال از ابتدای اسفندماه تاکنون ۳ نفر مصدوم شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در رابطه با جزئیات مصدومیت ۳ نفر در زنحان، خاطرنشان کرد: یک نوجوان ۱۵ ساله سوختگی درجه ۲ انگشتان دست، یک کودک ۳ ساله خراشیدگی دست و یک کودک ۸ ساله به دلیل پارگی گوشت دست به بیمارستان مراجعه کرده بودند که سرپایی درمان شدند.

تقی‌لو با تاکید بر لزوم نظارت والدین بر رفتار کودکان در چهارشنبه آخر سال، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان از انجام رفتار‌های پرخطر برای حفظ سلامتی خود، خانواده‌هایشان و شهروندان پرهیز کنند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار