رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۳ هزار ثوب انواع مردانه، زنانه و بچگانه قاچاق خبر داد و گفت: این کالاها در انباری در خیابان گاندی نگهداری می‌شدند.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 07 March 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران در بازرسی از محل با مقادیر انبوهی پوشاک که فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی است، روبرو شدند.

وی افزود: کالاها شامل تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۹ ثوب انواع پوشاک خارجی مردانه و زنانه و بچگانه ساخت چین و بنگلادش بود که پرونده مربوطه برای آن تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

به گفته سرهنگ افشاری، ارزش کالاهای کشف شده به نظر کارشناسان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال است.

دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری سارقی که از شهروندان موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۲۰ فقره موبایل قاپی اعتراف کرد.

سرهنگ علی قاسم پور گفت: تیم عملیاتی کلانتری ۱۰۹ بهارستان در حال گشت زنی بودند که به یک موتورسیکلت تک سرنشین که راکب آن در حال زاغزنی شهروندان بود، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی افزود: متهم در همین حین اقدام به سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان نموده که ماموران به سرعت برای دستگیری متهم وارد عمل شدند و متهم به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شد.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، موتورسیکلت متهم متوقف و وی در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهم یک دستگاه تلفن همراهی که لحظاتی قبل سرقت کرده بود، کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۲۰ فقره سرقت مشابه معترف و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ قاسم پور تاکید کرد: شهروندان با رعایت توصیه های پلیسی در محل‌های عمومی و پرتردد ترجیحا از تلفن همراه استفاده نکرده و یا از هندزفری استفاده کنند تا از وقوع این نوع سرقت جلوگیری شود.

سرقت در تبریز دستگیری در تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و دستگیری یک سارق جوان خبر داد و گفت: متهم با سرقت خودرو در شهر تبریز به شهر تهران گریخته بود.

سردار علی ولیپور گودرزی روز پنجشنبه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان پلیس آگاهی در مرکز تهران در حال گشت زنی بودند که به یک خودروی پژو ۲۰۶ تک سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت در شهر تبریز را دارد که همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: متهم پس از مشاهده پلیس به صورت خطرناکی با خودرو متواری شد که کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک تیر هوایی و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف و متهم را بازداشت کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، متهم قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای را از جمله سرقت خودرو را در جنوب تهران داشته که دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه از متهم سلاح سرد کشف شد، گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر چندین فقره سرقت خودرو اعتراف کرد.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دختر بچه گمشده افعانستانی در بهزیستی پیدا شد

سردار ولیپور گورزی همچنین از پیدا شدن کودکی که در شمال تهران گمشده بود، خبر داد.

وی در این خصوص اظهار کرد: اعضای یک خانواده اتباع کشور افغانستان با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی از مفقودی دختر ۹ ساله خود خبر دادند و درخواست کمک کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی مشخص شد، کودک گمشده در کوچه محل سکونت خود در حال بازی کردن بوده که ناگهان مفقود و ناپدید شده‌است.

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست، با بازبینی دوربین های مداربسته داخل کوچه متوجه شدند، دختربچه ۹ ساله پس از جدا شدن از همبازی‌های خود به طرف خیابان اصلی رفته و دیگر برنگشته است.

سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان اداره آگاهی در بررسی‌های گسترده پی بردند، فرد مفقود شده پس از چند متر پیاده روی وارد خیابانی شده که دوربین در آنجا وجود نداشته است.

وی افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی کمترین زمان ممکن دختر گمشده را در یکی از بهزیستی‌های شمال شهر تهران پیدا کردند و به خانواده خود تحویل دادند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار