عضو شورای شهر مشهد گفت: شاهنامه یک هویت تاریخی و ماندگار است که می‌تواند در شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان نقش مؤثری داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 05 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، مجید طهوریان عسکری در حاشیه رویداد "کودک و شاهنامه" در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قریب دو سال است که در شورای ششم به صورت ویژه‌تر به موضوع شاهنامه می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه نگاه من به حوزه شاهنامه یک نگاه هویتی و حماسی است، ادامه داد: شاهنامه برش‌های مختلفی دارد که می‌تواند در سنین مختلف به هویت‌سازی و شکل‌دهی شخصیت انسانی کمک کند.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه در شهر مشهد که مزین به وجود امام رضا (ع) است، هویت تاریخی و ماندگار دیگری به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌درخشد، تصریح کرد: کتاب بی‌نظیر شاهنامه امروز در تمام دنیا سند هویتی و گفتگویی شعر و ادبیات است.

طهوریان عسکری با تأکید بر ضرورت ترویج شاهنامه در بین دانش‌آموزان مشهدی، عنوان کرد: موضوعات مختلف شاهنامه و داستان‌های آن از نگاه شخصیت‌سازی، یکی از ماموریت‌های مهم دستگاه‌های مختلف، مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و نهادهایی مثل شهرداری، کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش است تا به شخصیت دانش‌آموزان سر و شکل شخصیتی، هویتی، تاریخی و فرهنگی بدهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در شهری که از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی پاسداری می‌کند، مضاف است، گفت: این رویداد نشان می‌دهد که با توجه به کار مشترکی که تدارک دیده شده است، فضای حوزه آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و محور شاهنامه کاملاً رشد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه امروز دانش‌آموزان مشهدی حرف‌های زیادی برای گفتن در مورد شاهنامه دارند، خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که تلاش و فعالیت کردند تا کتاب مهجور و مغفول واقع شده شاهنامه به عنوان کتاب اول حوزه شعر و ادب استانمان قرار بگیرد و دانش‌آموزان بتوانند از کاراکترها و شخصیت‌های شاهنامه درس بگیرند، تشکر می‌کنم.

طهوریان عسکری ابراز امیدواری کرد: این سرزمین تا امروز رستم‌های زیادی داشته و امیدوارم با چنین رویدادهایی هم کودکان با این شخصیت‌های اساطیری آشنا شوند وهم این دانش‌آموزان رستم‌های آینده سرزمین ما باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار