مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: پنج هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در ۱۱ ماهه امسال به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شد که تمامی کالاها از تولید داخل خریداری شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 03 March 2024

تابناک خوزستان: جمال شیبه روز یکشنبه در آیین توزیع ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد خوزستان بیان کرد: این تعداد جهیزیه در آستانه برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید دفاع مقدس و به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد حمایتی در بین نوعروسان توزیع شد.

وی با بیان اینکه کمک به ازدواج جوانان از دستورات مقام معظم رهبری است افزود: به همین منظور تمام دستگاه‌ها و خیران برای تحقق این موضوع مهم باید پای کار بیایند و شرایط را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند.

شیبه ضمن اشاره به اینکه هیچ نوعروسی در انتظار دریافت جهیزیه نیست اظهار کرد: روند اهدای جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد خوزستان تا پایان سال جاری ادامه دارد تا هیچ متقاضی در نوبت دریافت لوازم زندگی نباشد.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خوزستان ادامه داد: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان شامل مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد است.

شیبه گفت: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان شامل مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به آن‌ها از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی اظهار کرد: به منظور ترویج ازدواج‌ در بین جوانان، توسعه فرهنگ سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آیین همسرداری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: زمینه برای مشارکت مردم خیراندیش در تامین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح "کوثر "به این نهاد اهدا کنند.

معاون پیشگیری دادگستری خوزستان پیش از این از کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق به دادگاه‌های استان با تقویت برگزاری کلاس‌های مشاوره در استان خبر داده بود.

۳۰۰ هزار نفر در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار