سرپرست شهرداری ابهر گفت: همزمان با روز درختکاری سه هزار اصله نهال در ابهر کشت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 24 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، سید کیانوش حسینی امروز (شنبه ۵ اسفندماه) در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته درختکاری ابهر با بیان اینکه در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می‌کنند، عنوان کرد: ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

وی با بیان اینکه امروزه سلامت جامعه ما در گرو وجود این طلای سبز مراتع و درختان و جنگل‌ها است، افزود: اهمیت کاشت درخت نه تنها درحفظ و سلامت طبیعت بلکه در نگاه گردشگر و هویت شهر، تاثیرگذار است.

این مسئول با تاکید بر اینکه درختکاری و توجه به طبیعت و درختان نباید محدود به یک روز باشد، ادامه داد: باید در طی سال نیز به این اقدام توجه ویژه داشت، که در این مسیر چند سالی است گام‌های خوبی در راستای زیباسازی چهره با کاشت درخت برداشته شده است.

سرپرست شهرداری ابهربر ضرورت تبدیل فرهنگ درخت کاری به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد و افزود: بحث درخت‌کاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این مسیر فرهنگ سازی زنده نگه داشتن طبیعت، بهترین مجری مردم هستند که باید وارد میدان شوند و کاشتن درخت را به فرزندان خود نیز آموزش دهند تا برای آنان نیز تبدیل به یک فرهنگ بشود.

حسینی با توضیح اینکه روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط‌زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه‌داری کنیم، اضافه کرد: امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم.

وی با یادآوری اینکه درختکاری مسئله مهمی است و باید دستگاه‌های اجرایی این امر را بین مردم توسعه و فرهنگ‌سازی کند، افزود: همزمان با روز درختکاری شش هزار اصله نهال در ابهر با همکاری دستگاه‌های مرتبط کاشته می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار