رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱ با افزایش دوبرابری نسبت به سال پیش از آن، به ٧٨ درصد رسید.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 24 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : لفظ محرومیت برای استان درست نیست و عقب ماندگی ها ناشی از عوامل مختلف بوده و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان در حوزه توسعه انجام گرفته است. 

حسین سپهری افزود : در اعتبار مصوب  سال گذشته از ٢٣٠٠ تومان به ۴٩٠٠ میلیارد رسیده که رشد ۵٩ درصدی داشته و در تخصیص اعتبارات سال ١۴٠٠ به ۴٠ درصد رسید و در سال ١۴٠١ به ٧٨ درصد رسید که رشد دو برابری نشان می دهد. 

وی ادامه داد : سهم اعتبارات استانی در سال گذشته ٣٣٩۵ میلیارد تومان به ۴٣٠٠ میلیارد تومان در سال جاری رسیده و دریافتی امسال تاکنون ٢۴٠٠ میلیارد تومان معادل ۵٠ درصد تحقق یافته است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بروز شدن اعتبارات بازنشستگان اذعان کرد : تاکنون حدود ۵٠٠٠ پروژه نیمه تمام با اعتبار ۴۴ هزار ميليارد تومان تکمیل شده و ٣۶۵ پروژه با ١٨٠٠ میلیارد تومان جدید نیز تعریف شده است. 

وی بیان کرد : در دهه فجر امسال ١٧۵٧ پروژه با اعتبار ٨۴١٨ طرح و در هفته دولت هم ١٢٧۴ پروژه با اعتبار ۶۵٠٠ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.  

سپهری با تاکید بر اینکه در سطح استان روستاهای بالای ٢٠ خانوار به بیش از ٩٠ درصد رسیده؛  ٧٧۶ میلیارد تومان در بخش فرهنگی هزینه شده است. 

او بیان کرد : در طول دو سال گذشته در بخش اقتصادی ٢٢۴ طرح با اعتبار ١٣٩٠٠ میلیارد تومان به بهره برداری و ٣٢ طرح جدید با ٣٨ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان هم تعریف و برای بیش از ٢۶ هزار شغل ایجاد شده است. 

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : در سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استانی ١۴١۵ مصوبه عمرانی و ٣٠٩ مصوبه اقتصادی با برآورد مالی ٢٠٠٠ میلیارد تومان تعریف که قریب به اتفاق آنها با ٧۵ درصد به سرانجام رسیده است.  

وی اظهار داشت : ١٧ کتابخانه،  زیرساخت ۶ شهرک صنعتی،  آبرسانی به ٧۴۵ روستا،  احداث ۶ پایگاه امداد جاده ای ، اجرای ۴۴١ راه اصلی و فرعی، احداث ۵١ سالن ورزشی و دهها پروژه ریز ودرشت در سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استانی به سرانجام رسیده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت : در سفر رئیس جمهور به استان ١٧۶ مصوبه با ٢٠ هزار میلیارد تومان اعتبار و ٣٠ هزار میلیارد تسهیلات بانکی بوده که بصورت کلی ٧۵ درصد آن عملیاتی شده است.

سپهری با تاکید بر اینکه در بحث محرومیت زدایی ۴٨٠ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت،  افزود : در سال جاری هم از ٧٠٠ میلیارد تومان تاکنون ۵٠٠ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است وطرح های مختلفی در مناطق حاشیه نشین تا پایان سال به بهره برداری می رسید.

وی ادامه داد : در کل استان ٨٣٢٠٠ نفر در ٧٧ دستگاه اجرایی مشغول که ۵۵۵٠٧ پست با تصدی و حدود ١٧۵٧٠ هزار پست بلا تصدی می‌ باشند و تاکنون ٢٢٠٠ نفر مجوز استخدامی و ۶٣٠٩ نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده اند. 

سپهری تاکید کرد : در  حوزه مالیاتی در ١٠ ماهه اول امسال تاکنون ١٢۴ درصد و سال گذشته ١٢٨ درصد و ٩٨ درصد سال ١۴٠٠ که عمدتا در بخش فرارهای مالیاتی بوده است.

او خاطر نشان کرد : در دو سال اخیر  ٢٩٨ واحد راکد با اشتغالزایی ٢٩۴٠ نفر فعال شده و ١٣٠ میلیارد تومان هم تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت گردیده و در تبصره ١۶ نیز ١٢٠٠ میلیارد تومان به ١٣۵١٨ طرح به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.  

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : رشد اقتصادی استان از ٩ دهم درصد سال ١۴٠٠ به ٣/٨ درصد در سال ١۴٠١ و نرخ بیکاری از ١٢/۴ درصد به ٧/٧ ،نرخ مشارکت از ۴٣/۶ به ۴٣/٨ درصد نرخ فلاکت ۵٣/٢ درصد به ۵٢/٩، نرخ تورم سالانه از ۴۵/۶ به ۴۵/٨  و نرخ اشتغال از ٩١/۶ به ٩٢/۴ رسیده است.

سپهری بیان کرد : در فاصله سال های ١۴٠١ تا ١۴٠٢ اشتفال بخش خصوصی آذربایجان‌غربی از ٨٨/٨ درصد به ٩١ درصد رسیده است.

وی گفت : سهم شاغلین بخش های مختلف اقتصادی ۴۶/۶ درصد خدمات ، ٢٩/٣درصد کشاورزی و ٢۴/١ درصد در بخش صنعت می باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار