استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : در صورت بهره‌برداری از فاز نخست سامانه گرمسیری ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان آبرسانی می شوند.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 20 February 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا اظهار داشت : از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای سامانه گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

 وی افزود : برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و۴۰ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

بهرام نیا ادامه داد :  برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌.

وی تاکید کرد : در مجموع ۳,۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت برای ۲ ابرپروژه در آستانه افتتاحِ سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد : این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه مهران طی چند ماه اخیر جانمایی و در این پارک، ۹۲ کارخانه راه‌اندازی و برای حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که طی هفته‌ی اخیر تفاهم‌نامه‌ی سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در منطقه مهران به امضا رسید.

بهرام نیا گفت : در شش ماهه‌ی نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ی مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه‌ی دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

استاندار ایلام یادآور شد : نگاه این دولت فسادستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به کسی واگذار کردند که اصلاً اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار