استمرار حضور فرماندار، پشت میز خدمت مناطق محروم شهرستان مرزی آستارا
کد خبر: ۱۱۵۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 14 February 2024

تابناک/گیلان فرماندار آستارا گفت: در راستای خدمات رسانی بهتر مدیران به مردم، میز خدمت در مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

محمد رضا شهاب زاده بعد از ظهر دوشنبه، ۲۳ بهمن ماه در میز خدمت روستاهای محروم و دور افتاده میه کومه، سلی، گونش و شیری حیاطی بخش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا در محل مسجد صاحب الزمان( عج) روستای شیری حیاطی اظهار کرد: هدف از برپایی میز خدمت در روستاهای کم برخوردار حضور دستگاه های اجرایی و بررسی مشکلات آنها از نزدیک است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از میز خدمت افزود: میز خدمت در طول سال در مناطق کم برخوردار برگزار و همچنان نیز ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه راه های روستایی از جمله روستاهای شیری حیاطی، خان حیاطی، میه کومه، سلی و گونش از مشکلات مهم شهرستان است، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد آن هستیم که در دورترین نقاط کشور خدمات رفاهی، درمانی و عمرانی در اختیار مردم قرار گرفته است.‌

شهاب زاده با تاکید بر رفع مشکلات مناطق محروم روستایی در شهرستان آستارا، افزود: همه ما مسئول هستیم و باید دست در دست هم دهیم و هر آنچه را در توان داریم بکار ببریم و برای رفع مشکلات شهرستان و روستاهای آن تلاش کنیم. فرماندار آستارا با اشاره به اینکه توسعه شهرستان بستگی به راه‌های ارتباطی دارد، گفت: مسئولان با وجود محدودیت‌ها در تلاش هستند تا در حد توان و با حضور میدانی نسبت به رفع کمبودها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مرمت و بهسازی جاده روستاهای بالادست آستارا که داری شیب زیاد و صعب‌العبور هستند، برای تردد مردم باید انجام شود. وی با اشاره به اقدامات لازم جهت گاز رسانی در روستاهای فاقد گاز شهرستان، اظهار کرد: کار گاز رسانی به روستای شیری حیاطی در حال انجام است.

شهاب زاده با بیان اینکه برگزاری میز خدمت، ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و شنیدن درد دل آنان به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهر یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و مشی موفق دولت مردمی سیزدهم است که نمود آن در مناطق مختلف کشور بسیار قابل توجه بوده و رضایتمندی زیادی نیز به همراه داشته است، اظهار کرد: خدمت رسانی به مناطق محروم در اولویت کاری است.

به گزارش ایسنا، در جلسه میز خدمت روستای شیری حیاطی شهرستان آستارا، اهالی محل، دهیار و همچنین اعضای شورای اسلامی روستاهای منطقه با حضور فرماندار آستارا و همراهی معاون عمرانی فرماندار، مدیران ادارات تعاونی روستایی، کمیته امداد، صمت، برق، گاز، آب و فاضلاب و بخشدار لوندویل به بیان مشکلات خود در زمینه مسیرهای روستایی، آب رسانی روستایی، ساخت پل، گازرسانی و برق اشاره کرده و خواستار رسیدگی مسئولان شهرستان به مشکلات شدند.

روستاهای محروم و دورافتاده میه کومه، سلی، گونش، شیری حیاطی بخش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و برخوردار نبودن از راه‌های دسترسی مناسب، از جمله مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته این شهرستان مرزی استان گیلان به شمار می‌رود و سخت‌گذر بودن مسیرها، فاصله دور از مرکز شهرستان و بخش، زمینه عدم بهره‌مندی بیشتر ساکنان روستاهای آن از امکاناتی چون راه دسترسی مناسب، آب شرب، نبود امکانات ورزشی، برق و شبکه گاز را فراهم کرده است، اما در سال‌های اخیر با تلاش‌های مسئولان شهرستان و خدمات‌رسانی دولت، گام‌های موثری برای کاهش مشکلات و رفع محرومیت‌ از چهره روستاهای فوق برداشته شده است. استقرار میز خدمت در مسجد صاحب الزمان( عج) روستای شیری حیاطی به عنوان دورترین روستای شهرستان برای بررسی مشکلات منطقه از جمله راه دسترسی و سایر موارد مورد نیاز روستاهای این منطقه، نشان‌دهنده عزم جدی برای محرومیت‌زدایی به خصوص در مناطق روستایی بخش لوندویل شهرستان مرزی آستارا است.

حضور مدیران شهرستانی و فرماندار آستارا در جلسه میز خدمت روستای شیری حیاطی برای رفع مشکلات مردم روستا نشین منطقه بسیار اثر گذار بود و امیدواریم شاهد رفع مشکلات روستاهای اطراف منطقه شیری حیاطی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار